امارات اعلام کرده که به منظور سرعت بخشیدن به رونق گردشگری و احیای اقتصاد پساکرونا، با صدور ویزاهای بلندمدت، اقامت کارکنان شرکت‌های خارجی را در دوبی تسهیل می‌کند.

دبی

همشهری آنلاین- سمانه معظمی: هدف دوبی از تسهیل برنامه‌های اقامتی، نه تنها توسعه کسب وکارها با افزایش حضور نیروی کار ماهر در این منطقه، بلکه رونق گردشگری از طریق ساده‌تر کردن روند درخواست ویزا و تمدید اقامت است.

یکی از این برنامه‌ها، صدور ویزای پنج ساله مالتیپل اینتری (چند بار ورود) است که به کارکنان شرکت‌های بین‌المللی اجازه می‌دهد تا به راحتی برای انجام سفرهای کاری و شرکت در کنفرانس‌ها، نشست‌ها، دوره‌های آموزشی و غیره به دوبی رفت‌وآمد کنند. ویزای جدید که صدور آن در سفارتخانه‌های امارات در کشورهای مختلف ازسر گرفته شده است به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا در هر بار ورود به دوبی، ۹۰ روز در این شهر بمانند و در صورت تمایل، اقامت خود را برای ۹۰ روز دیگر هم تمدید کنند.

حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دوبی اعلام کرده که این برنامه بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تبدیل بزرگترین شهر امارات به «بهترین شهر جهان برای کار و زندگی» است: «ما می‌خواهیم نیروهای کار شرکت‌های خارجی بتوانند به راحتی به دوبی سفر کنند. به این ترتیب این شهر به مقصد محبوبی برای برگزاری گردهم‌آیی‌های شرکت‌های بین‌المللی تبدیل خواهد شد. به‌روز کردن قوانین کار، ارتقای کارآمدی ساختارها، افزایش جذابیت‌ها، انعطاف‌پذیری و سرعت در توسعه، از جمله عواملی هستند که به تحقق این هدف کمک می‌کنند. دوبی، همچنان که یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است، تلاش می‌کند تا خود را با روند تغییرات بین‌المللی وفق بدهد.»

تغییر رویه امارات در دوران پسا کرونا برای احیای اقتصاد | تسهیل جذب سرمایه‌گذار و نیروی کار خارجی

هلال سعید المری، مدیرکل دپارتمان اقتصاد و گردشگری دوبی نیز گفته:«ما قصد داریم در شرایطی که وضعیت همه‌گیری کرونا در جهان بهبود پیدا می‌کند، میزبان شرکت‌های خارجی بیشتری در این منطقه باشیم.» دپارتمان اقتصاد و گردشگری یک نهاد جدید است که چند روز پیش با ادغام بخش‌های اقتصادی و گردشگری دوبی به منظور رونق تجارت خارجی و افزایش حضور گردشگران در این شهر، فعالیت خود را آغاز کرد.

افزایش صدور ویزاهای بلندمدت

امارات اخیرا اجرای طرح‌های مختلفی را برای جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و نیروهای کار خارجی مانند صدور ویزاهای بلندمدت آغاز کرده تا بتواند اقتصاد خود را در دوران پسا کرونا احیا کند. از جمله این طرح‌ها، برنامه اقامت دورکاری است که براساس آن افراد می‌توانند در دوبی زندگی کنند، در حالی که به صورت آنلاین برای کارفرمایان خود در شرکت‌های مستقر در دیگر کشورها کار می‌کنند. دارندگان این اقامت می‌توانند از همه امکانات رفاهی که افراد دارای اقامت دائم دوبی به آن دسترسی دارند، برخوردار شوند. به گزارش روزنامه گلف نیوز، این برنامه‌ها که موجب افزایش چشمگیر صدور ویزا برای سفر به امارات شده، در شرایطی اجرا می‌شود که رقابت امارات با کشورهمسایه‌، عربستان سعودی، برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی و تجاری در منطقه، شدت گرفته است.

امارات از زمستان سال گذشته تا تابستان امسال، میزبان حدود ۳.۸۵ میلیون مسافر خارجی بوده که این کشور را در بین کشورهایی قرار می‌دهد که بالاترین گردشگر را در یک سال گذشته داشته‌اند. براساس ارزیابی‌های یک شرکت انگلیسی، دوبی از نظر تسهیل اقامت برای سرمایه‌گذاران، رتبه نخست را در بین شهرهای منطقه و رتبه ۱۱ را در جهان دارد. امارات قصد دارد در یک دهه آینده ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

تغییر قوانین کار

امارات همچنین  این هفته از قوانین جدیدی در حوزه کار در بخش خصوصی رونمایی کرد که از اواسط زمستان امسال به اجرا درمی‌آید. روزنامه بیزینس استاندارد در تحلیلی نوشت؛ تقویت بازار کار، توانمندسازی زنان و جذب نیروی ماهر از جمله اهداف اجرای این قوانین است. براین اساس، هرگونه تبعیض نژادی، جنسی و مذهبی در محل کار ممنوع می‌شود.

تغییر رویه امارات در دوران پسا کرونا برای احیای اقتصاد | تسهیل جذب سرمایه‌گذار و نیروی کار خارجی

طبق قوانین جدید، کارفرمایان اجازه ندارند پاسپورت کارکنان خارجی را از آن‌ها بگیرند و بعد از پایان قرارداد، این افراد را مجبور به بازگشت به کشورشان کنند. صاحبنظران سال‌هاست که امارات و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به دلیل بهره‌کشی کارفرمایان از کارگران و گرفتن پاسپورت آن‌ها، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

کد خبر 638365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    شاهد هجوم جوانان وبیکاران ایرانی با دستمزد پایین به دوبی باشیم .نتیجه سیاست گذاری صحیح همینه
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام.در متن خبر چند بار به اشتباه کلمه ((دبی)) را ((دوبی)) تایپ کرده اید.لطفا اصلاح بفرمایید.
  • احمد ولید IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام
  • عاشق وطن IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    خواهشا هر کجای دنیا سرمایه گذاری میشه اجاز سرمایه گذاری در کشور ترکیه و آذربایجان توهمی نژاد پرست نسل کش داده نشه ، واقعاً خیانت به ایرانه
  • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    ما هم تسهیل میکنیم