مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی موسوم به رادیو جوان در پایتخت خبر داد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شکات در ادامه اظهارات خود گفتند شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس خوش حسابی شده اید و سپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان داریم اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی که به تلفن همراهم ارسال شد را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده و بررسی‌های همه جانبه و تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرمین این پرونده در قالب یک باند حرفه‌ای در حال کلاهبرداری با ترفند برنده خوش حساب هستند.

وی بیان کرد: با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ تعداد ۶ نفر از اعضای این باند هفت نفره شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضائی، در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: در آخرین مرحله از اقدامات این پرونده نفر اصلی باند که با تحرکات پیچیده قصد گمراه کردن پلیس را داشت توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت شناسایی شد و پس از اقدامات فنی و به دست آمدن محل فعالیت وی، این مجرم اینترنتی نیز در نهایت توسط تیم عملیاتی پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: در نهایت این باند که از پنج نفر مرد و دو نفر زن تشکیل شده بود و به صورت لایه لایه در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌داد منهدم و تمامی اعضا دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری سی میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده هیچ سازمان و نهاد رسمی از طریق شماره‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی با شما تماس نمی‌گیرد، حتماً به پیامک‌هایی که برای شما ارسال می‌شود دقت کنید و به هیچ عنوان محتوای پیامک‌های ارسالی از سوی بانک از جمله کد فعالسازی، رمز دوم پویا و… را که اطلاعات محرمانه بانکی شما محسوب می‌شود در اختیار دیگران قرار ندهید. شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 638307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha