فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا از دستگیری سارقان ارزهای مسافران در پروازهای خارجی خبر داد.

دستگیری ۱۸ تبعه چینی در فرودگاه امام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا گفت: با شکایت تعدادی از مسافران پروازهای ورودی به کشور مبنی بر سرقت ارز در داخل هواپیما، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد همه سرقت‌ها از وسایل شخصی همراه مسافران که داخل «هِدرَک» (محفظه بالای سر مسافران) جانمایی شده بود، با یک شگرد خاص انجام و به جای ارزهای سرقتی، دستمال کاغذی یا تعداد محدودی اسکناس یک‌دلاری جایگزین شده است.

سرهنگ عقیلی ادامه داد: با مراقبت‌های چهار ماهه و تحقیق میدانیِ انجام‌شده و بررسی فهرست مسافران پروازهای خارجی از مبدا کشورهای مختلف به ایران، تعداد ۳۰ سارق چینیِ کثیرالسفر که حین پرواز و مقابل چشم مسافران اقدام به جابه‌جایی وسایل شخصی و سرقت ارزها می‌کردند و بلافاصله با اولین پرواز نیز از ایران خارج می‌شدند، توسط پلیس فرودگاه امام شناسایی شدند.

دستگیری ۱۸ تبعه چینی که ارزهای مسافران ایرانی را می‌دزدیدند 

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا گفت: تاکنون در این خصوص تعداد ۱۸ مسافر تبعه چین که به این شیوه اقدام به سرقت ارزهای مسافران می‌کردند، در پروازهای خارجی ورودی به ایران شناسایی و با ارائه گزارش و مستندات به مقام قضایی دستور جلب این افراد صادر که پس از دستگیری از وسایل همراه آنان مقدار قابل توجهی ارز یک دلاری و دستمال کاغذی کشف و در بازجویی همه سارقان به بزه خود اعتراف کردند.

او توضیح داد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسط پلیس، اکثر مسافران ارزهای سرقتی خود را پس گرفتند و حسب هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی همه این سارقان به ایران ممنوع‌الورود شده‌اند.

کد خبر 637325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha