چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اروپا تنها منطقه‌ای در جهان است که مرگ‌های ناشی از کرونا در آن در حال افزایش است.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در اروپا هفته گذشته ۵ درصد بالا رفته و به این ترتیب اروپا تنها منطقه‌ای در جهان است که مرگ‌های ناشی از کرونا در آن افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین تایید کرد که موارد عفونت کرونا در جهان به علت افزایش موارد در قاره‌های آمریکا، اروپا و آسیا ۶ درصد افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش هفتگی‌اش درباره پاندمی کرونا اعلام کرد مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در همه مناطق به جز اروپا پایدار مانده یا کاهش یافته و هفته پیش در مجموع به مقدار کلی ۵۰۰۰۰۰ مورد رسیده است. از میان ۳.۳ میلیون عفونت جدید کرونا در هفته گذشته ۲.۱ میلیون مورد مربوط به اروپا بوده است.

این برای هفتمین هفته پیاپی است که موارد کووید-۱۹ در همه ۶۱ کشور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت که شامل روسیه و کشورهای آسیای میانه هم می‌شود، در حال افزایش است.

با اینکه حدود ۶۰ درصد مردم در اروپای غربی به طور کامل بر ضد کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند، فقط حدود نیمی از افراد در بخش شرقی این قاره واکسن زده‌اند و مقامات در این کشورها در تلاش برای غلبه اکراه گسترده مردم در برابر واکسن زدن هستند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شمار موارد عفونت‌ در آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی از ماه ژوئیه (تیر) در حال کاهش بوده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در قاره اروپا بالاترین شمار موارد جدید در روسیه، آلمان و انگلیس رخ داده است. به گفته این سازمان شمار مرگ‌های ناشی از کرونا در نروژ تا ۶۷ درصد و در اسلوواکی تا ۳۸ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 638230

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha