مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

شهرداری کرمان به برخی شایعه‌ها و پرسش افکار عمومی این شهر درباره علت ترک‌خوردگی پل شهید بادپا یا راه‌آهن پاسخ داد و گفت: آنطور که شایعه شده این رویداد با زلزله هرمزگان ارتباط نداشته است.

پل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک روز پس از زلزله‌های پرقدرت و بالای ۶ ریشتری هرمزگان- اعلام شد که پل شهید مدافع حرم حسین بادپا یا همان پل راه آهن که بلوار راه‌آهن را به بلوار شهید صدوقی (جاده تهران) شهر کرمان متصل می کند، مسدود شده است.

خبر انسداد از سوی پلیس راهور کرمان و علت آن نیز انجام برخی اقدامات عمرانی عنوان شده بود؛ در آن خبر گفته شده بود که پل یک ماه مسدود خواهد بود.

در این زمان بود که در افکارعمومی علت این رویداد ترک خودرگی در نتیجه زلزله هرمزگان اعلام شد؛ حال آنکه شهرداری کرمان در خبری این فرضیه را رد و اعلام کرده که پل مذکور اوایل هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

شهرداری کرمان روز چهارشنبه ۲۶ آبان به نقل از معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی این شهرداری با اشاره به شایعات شکاف این پل به دلیل زلزله هرمزگان تاکید شده است: «این شکاف یک درز اجرایی است که در اثر تردد خودروها به مرور زمان پیش می‌آید که به همین دلیل مساله ترمیم و نگهداری از پل‌ها وجود دارد».

مهدی نیکویی افزود: تمامی پل‌هایی که در سال های قبل ساخته شده، بررسی و آسیب‌شناسی و در صورت نیاز ترمیم و نگهداری می‌شوند.

وی در توضیحی مربوط به اینکه آیا آسیبی به سازه پل نیز وارد شده یا خیر تصریح کرد: این مشکل، یک روال عادی در اثر تردد است و برای پل‌های قدیمی مثل «غدیر» یا «۹ دی» هم اتفاق افتاده بود و مشکل سازه‌ای وجود ندارد.

به گفته معاون شهرداری کرمان پل شهید بادپا هنوز در تعهد ساخت قرارگاه خاتم است و این قرارگاه در زمان ساخت متعهد شده موارد این‌چنینی را تا پنج سال رفع کند.

کد خبر 638160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha