معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای آذرماه، مسافران برای خریدن بلیت باید حتما کارت واکسن یا تست pcr منفی داشته باشند.

مسافر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد با بیان اینکه در اوایل شیوع کرونا محدودیت‌های کرونایی شروع شد و با همکاری وزارت بهداشت شیوه نامه‌هایی برای کاهش شیوع تهیه شد، افزود: محدودیت‌های کرونایی در بخش حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی و جاده‌ای در ابتدا فقط گند زدایی بوده است و روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ محل ضدعفونی و ۴۱۰ هزار ناوگان روزانه چندین بار ضدعفونی می‌شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر این موارد ضدعفونی و گندزدایی همچنان ادامه دارد و از ابتدای آذرماه هم محدودیت‌های جدیدی را در این بخش به کار خواهیم گرفت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی دوران کرونا در بخش حمل و نقل برون شهری در صورتی که مسافران تست کرونای مثبت داشتند، بلیت برای آن‌ها صادر نمی‌شد، گفت: از آبان ۹۹ فاصله گذاری اجتماعی را شروع کردیم و شیوه نامه‌های جدیدی را در این زمینه تهیه کردیم که این طرح تا کنون در تمامی بخش‌های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی ادامه دارد.

آدم نژاد با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون به صورت گسترده در کشور اجرا شده است، افزود: از ابتدای آذر ماه هر فردی که قصد استفاده از هواپیما، قطار و اتوبوس در حوزه بین شهری را دارد، باید کارت واکسیناسیون و یا تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل از جا به جایی داشته باشد و این موضوع شامل حوزه حمل و نقل بین الملل هم شامل می‌شود.

او بیان کرد: در زمان کرونا تقریبا سفرهای اتباع غیر ایرانی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، ممنوع بود، اما در چند ماه اخیر که واکسیناسیون گسترده شده با همکاری وزارت بهداشت در فرودگاه امام خمینی(ره) تیمی مستقر شده است که اقدام به انجام تست و یا کنترل کارت واکسن می‌کنند.

الزام کارت واکسن و تست pcr منفی 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای انجام سفرهای بین الملل باید مسافران کارت واکسن و تست منفی pcr همراه خود داشته باشند، بیان کرد: در صورتی که مسافری وارد ایران شود و تست کرونای او مثبت شود، محلی برای قرنطینه افراد در فرودگاه امام خمینی تعبیه شده است. همچنین با همکاری وزارت بهداشت هم قرنطینه در پایانه مرزی تعبیه شده و قرارگاهی را در پایانه برای افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده در نظر گرفته ایم که بعد از گذشت چند روز به محل قرنطینه دائمی منتقل می‌شوند.

آدم نژاد با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات کشورهای مختلف داشتن کارت واکسن و تست pcr منفی برای ورود به ایران الزامی است، گفت: به طور معمول این روال در اکثر کشورها جاری است و داشتن کارت واکسن که معمولا اجباری است و در برخی از کشورها داشتن تست pcr منفی اجباری است و در برخی از کشورها ممکن است، اجباری نباشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تمامی دستگاه‌ها در ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله وزارت بهداشت و درمان و وزارت راه وشهرسازی در بحث تعیین سلامت مردم دخیل هستند.

او تاکید کرد: معیار برای رانندگان در بخش برون شهری و درون شهری داشتن کارت واکسیناسیون و همچنین تست pcr منفی۹۶ ساعته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه در طرح جدید محدودیت‌های کرونایی با توجه به سامانه امیدی که طراحی کرده‌ایم به هیچ مسافری بدون بار گذاری کارت واکسن و یا تست پی سی آر ۷۲ ساعته بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس صادر نمی‌شود، افزود: با توجه به انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور باشیم.

آدم نژاد بیان کرد: با توجه به آنکه سرعت انجام واکسیناسیون افزایش یافته و تا زمانی که به صورت کامل واکسیناسیون انجام نشده و هنوز افرادی درگیر این بیماری هستند، باید حتما مقررات و شیوه نامه های بهداشتی در این حوزه کامل رعایت شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی این مدت درگیری کرونا، ما شاهد کاهش چشمگیر گردشگران در کشور بودیم، گفت: بخش حمل و نقل در یک سال گذشته دوران بسیار سختی داشته به طوری که بسیاری از ناوگان با ظرفیت بسیار پایینی مسافر جابه جا می‌کردند. در حال حاضر هم بخشی از ناوگان با ظرفیت پایینی اقدام به جا به جایی مسافر می‌کنند و از سوی دیگر بسیاری از بخش‌های حمل و نقلی میزان وابستگی شان به ارز زیاد است و بنابراین با توجه به تغییرات ارزی که وجود داشته متحمل هزینه زیادی شدند.

او اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی قصد دارد، در این مدت با برگزاری جلساتی قیمت‌ها در بخش حمل و نقلی را به سمت کاهشی هدایت کند که امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه به مردم دهیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از ابتدای آذر ماه مسافران برای خرید بلیت باید حتما کارت واکسن یا تست pcr منفی  ۷۲ ساعته بارگذاری کنند. بنابراین به نوعی ارائه کارت واکسن در این بخش الزامی شده است.

کد خبر 637713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha