عضو هیئت رئیسه مجلس جزئیات جلسه روسای کمیسیون‌های تخصصی و هیئت رئیسه با بذرپاش رئیس دیوان محاسبات را تشریح کرد.

بودجه مجلس

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه مشترک امروز روسای کمیسیون‌ها با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه با ریاست آقای قالیباف و با حضور رئیس دیوان محاسبات برگزار و در این جلسه مسئولان دیوان گزارشی درباره عملکرد ۶ ماهه اول سال از اجرای بودجه به اعضا ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در این گزارش مطرح شد که بخشی از احکام بودجه در ۳ ماه اول سال که مربوط به دولت قبل بوده و همچنین در دولت بعدی آن طور که باید و شاید اجرایی نشده است، گفت: طبق گزارش از ۴۱۰ حکم بودجه سال ۱۴۰۰ و در بین ۳۷۰۰ دستگاه اجرایی، تنها ۸۲ حکم یعنی حدود ۲۰ درصد به طور کامل اجرا شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد:۲۳۸ حکم یعنی ۵۸ درصد به طور ناقص اجرا شده و بالغ بر ۱۰۰ حکم به طور کلی اجرا نشده که حدود ۲۲ درصد می‌شود. همچنین یک دوم آیین‌نامه‌های اجرایی نیز تهیه نشده که این آمار خوبی نیست.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: این آمار نشان دهنده این است که برخی از مسئولان اجرایی توجه کافی و لازم را به اجرای قانون ندارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در این جلسه مطرح شد که هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس احکامی که مربوط به حوزه آنها می شود که اجرایی نشده و یا ناقص اجرا شده را بررسی کنند و در قالب تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی پارلمان گزارش آن را به مجلس دهند.

نماینده شاهین‌شهر به تقویت رویکرد نظارتی مجلس یازدهم  اشاره کرد و  گفت: قرائت و رسیدگی به این گزارشات در روزهای سه شنبه برای اثر بخشی بیشتر در دستور جلسه علنی قرار می‌گیرد.

کد خبر 637712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha