دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

«شریفانه» عنوان قطعه‌ای موسیقایی است که بهنام خدارحمی آن را به سفارش استاد فرهنگ شریف ساخته بود و در فهرست قطعه‌های مجوزدار قرار گرفت.

قطعه شريفانه

به گزارش همشهری آنلاین، این قطعه قرار بود با همکاری استاد شریف اجرا و منتشر شود که با مرگ نابهنگام وی این امکان فراهم نشد و «شریفانه» به مرحله انتشار نرسید. اینک پس از گذشت پنج سال از آسمانی شدن استاد شریف، خدارحمی این قطعه را برای شنیدن در دسترس همگان قرار داده است. خدارحمی علاوه بر آهنگسازی «شریفانه»، تنظیم‌کننده قطعه بوه و پیانوی آن را هم نواخته است. نوازندگی تار این آهنگ را امیر احدی برعهده داشته و در صدای دنیای هنر تولید و فراهم شده است.

فرهنگ شریف از نوازندگان بنام تار، این ساز را نزد عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود آموخت که از تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی بودند. برخلاف سخنان زنده‌یاد محمدرضا لطفی که بر این باور بود تار را نزد علی‌اکبر شهنازی برادر بزرگ‌تر عبدالحسین شهنازی آموخته، فرهنگ شریف تنها شاگرد عبدالحسین شهنازی بود و شاگردی دیگر جز ایشان نداشت اما شیوه نوازندگی وی به استادانش شبیه نبود و ویژه خود او بود.

شریف دارای نشان درجه یک هنری معادل دکتری از چهره‌های ماندگار موسیقی، نوازنده و بداهه‌نواز تار بود و ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ در تهران درگذشت. «شریفانه» که به یاد و سفارش این استاد بزرگ ساخته شده، از هم‌اکنون در سامانه بیپ تونز قابل شنیدن و دانلود است.

کد خبر 637699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha