یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

در حراجی اخیر آثار قرن بیستم کریستیز دو اثر هنری از اندی وارهول که در آن‌ها محمد علی و ژان میشل باسکیا به تصویر کشیده شده‌اند به فروش رسیدند و در این بین پرتره باسکیا گران‌ترین اثر شب حراجی بدل شد.

محمدعلی کلی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوزپیپیر نوشت: یک تابلو متعلق به «اندی وارهول» هنرمند آمریکایی که در آن «ژان میشل باسکیا» دیگر هنرمند مشهور آمریکایی به تصویر کشیده شده است به قیمت ۴۰ میلیون دلار فروخته شد و عنوان گران‌ترین اثر فروخته شده حراجی اخیر آثار هنری قرن بیستم کریستیز را به خود اختصاص داد.

این اثر توسط «پیتر برنت» یک مجموعه‌دار در حراجی ارائه شد و ارزش تقریبی آن ۲۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

«وارهول» این پرتره از این هنرمند جوان را زمانی که «باسکیا» ۲۲ ساله بود در سال ۱۹۸۲ خلق کرد. در همان سال بود که «باسکیا» در سطح جهانی به شهرت رسید. در این نقاشی چهره «باسکیا» با روش چاپ سیلک و جوهر مشکی رو زمینه نارنجی رنگ به تصویر کشیده شده است. نقاط نقره‌ای نیز در سراسر تابلو به چشم می‌خورند.  

محمد علی به حراجی کریستیز کمک کرد

همچنین اثر هنری دیگری از «وارهول» که این بار «محمدعلی کلی» اسطوره بوکس سوژه آن است به موفقیت این حراجی کمک کرد. این اثر هنری که به سال ۱۹۷۷ تعلق دارد در حراجی به قیمت ۱۸.۱ میلیون دلار و فراتر از برآوردها به فروش رفت. کارشناسان ارزش تقریبی این اثر را بین ۴.۵ الی ۶.۵ میلیون دلار تخمین زده بودند.

انتظار می‌رفت ارزش تمام آثار فروخته شده در این حراجی بین ۳۲۴.۳ الی ۴۷۱ میلیون دلار برسد. در نهایت رقم کلی این حراجی به ۳۶۲ میلیون دلار رسید.

کد خبر 637551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha