جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرمای زود هنگام در روسیه مردم بیشتر نواحی این سرزمین پهناور به ویژه مناطق شمال و شمال غربی و مرکزی روسیه را غافلگیر کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از سن پترز بورگ، با وجود آنکه فصل تابستان به پایان نرسیده ، بسیاری از مناطق کشور پهناور روسیه با موجی از سرمای زود هنگام زمستانی روبرو شده است.

براساس این گزارش، نواحی شمالی بخش اروپایی روسیه و بویژه استان‌های مورمانسک،‌ آرخانگلسک، لنینگراد،‌ نووگورد و ‌پسکف و جمهوریهای کاره لیا و کومی از هفته گذشته تحت تاثیر جبهه هوای سرد قطبی قرار دارند و دمای هوا در برخی قسمتها تا 5 درجه زیرصفر کاهش یافته است.

به گفته مراکز هواشناسی، این جبهه هوای سرد پایدار بوده و پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده دمای هوا دربسیاری از مناطق روسیه از 9 درجه فراتر نرود.

افزون بر این در مناطق مختلف دشت پهناورسیبری از جمله کراسنویارسک بارش برف نیز گزارش شده است.

به گفته کارشناسان توده هوای سرد به سمت مناطق جنوبی روسیه در حال گسترش بوده وپیش بینی می‌شود دمای هوا در این بخشها بشدت کاهش یابد.

زمستان زود هنگام و افت شدید دما مردم روسیه به ویژه ساکنین کلان شهر‌های این کشور مانند مسکو و سن پترزبورگ را وادار به پوشیدن لباسهای گرم کرده و حضور مردم با ظاهری زمستانی در خیابان‌های و پارک‌های سر سبز مناظر جالب و دیدنی را بوجود آورده است.

کد خبر 63755

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز