شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری روسی اعلام کردند بر اثر گرمای بی سابقه در مسکو، در متروی این شهر 10 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، طی چند روز گذشته دمای هوای مسکو بین 30-33 درجه سانتیگراد رسیده و گرمای سوزان برای شهروندان این شهرهمانند شکنجه بوده است.

در داخل مترو و واگن های قطار دما تا 35 درجه نیز می رسید. در اثر خفگی طی این چند روز ده نفر جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها افراد سالمندی بودند که دارای بیماری قلب و عروق و یا هیپرتونی بودند.

در اوایل هفته بطور پیاپی چند رکورد دمای هوای پایتخت نسبت به بیش از یک قرن گذشته شکسته شد. در حال حاضر دما کاهش یافته و به 16 درجه سانتیگراد رسیده است.

از سوی دیگر نماینده مرکز هواشناسی مسکو و استان مسکو هفته گذشته گزارش داد که  روز سه شنبه 29 مه(8 خرداد) گرم ترین روز مه طی تاریخچه  120 ساله هواشناسی در پایتخت روسیه بوده است.

به گفته وی در حدود ساعت دو بعد از ظهر آن روز در ایستگاه هواشناسی شمال مسکو درجه هوا به 32,2 سانتیگراد رسید.

روز چهارشنبه گذشته نیز دمای هوا در پایتخت فدراسیون روسیه به 26-28 درجه سانتیگراد  کاهش یافت.

دفتر هواشناسی مسکو و استان مسکو اطلاع داد: "دلیل این گرمای تابستانی آنست که مسکو در بخش گرم توده هوای آتلانتیکی قرار گرفته و هوای گرم  منطقه گرمسیر به مسکو وارد شده است".

در این گزارش آمده است: "روز 16 مه سال  1898 دمای هوایی مسکو تا 31 درجه سانتیگراد رسید  که بالاترین رکورد گرمای مسکو در 120 ساله گذشته در ماه مه بوده است.

کد خبر 23481

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز