بوریس جانسون که به تازگی در مورد رفتار و محاکمه نمایندگان مجلس اظهار نظر تندی داشت به درد سر افتاد. با انتشار بخش‌هایی از دفترچه خاطرات نامزد سابق او، جانسون خود به دلیل نادیده گرفتن قوانین حاکم بر رفتار اخلاقی در مناصب دولتی با اتهام روبرو شده است.

بوريس جانسون و جنيفر آركوري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جزئیات فوق‌العاده‌ای از اینکه بوریس جانسون ظاهرا در زمان تصدی سمت شهرداری برای ارتقای منافع تجاری نامزد سابقش، جنیفر آرکوری، و جلب محبت او تلاش کرده منتشر شد.

این مطالب که از دفترچه خاطرات قدیمی این تاجر آمریکایی فاش شده، نشان می‌دهد شهردار وقت لندن حتی پیشنهاد کرده که به عنوان سوپاپ اطمینان جنیفر عمل کند و به تسریع پیشرفت او در حرفه تجاری‌اش کمک کند.

این ادعاها ممکن است احتمال مواجهه جانسون با تحقیقات جنایی احتمالی در مورد اتهامات سوء رفتار را دوباره مطرح کند. این یادداشت‌های روزانه نشان می‌دهد جانسون قوانین حاکم بر رفتار اخلاقی در مناصب دولتی را در برخورد با آرکوری زیر پا گذاشته است.

آرکوری در سال ۲۰۱۹ پس از ساخت یک مستند درباره رابطه او با جانسون، خاطرات خود را در اختیار جان ور، روزنامه نگار کهنه‌کار، قرار داد. او اکنون و پس از اظهارات هفته گذشته جانسون در مورد امنیت عمومی و لزوم مجازات برخی نمایندگان مجلس به دلیل زیرپا گذاشتن قوانین رفتاری با انتشار این بخش از آن خاطرات موافقت کرده است.

این افشاگری پس از طرح اتهامات بی‌امان درباره بی‌بندوباری و ناشایستگی نمایندگان محافظه کار، و خشم فزاینده در داخل حزب محافظه کار نسبت به مسئولیت جانسون و مدیریت بحران، فشار بیشتری را بر نخست وزیر وارد خواهد کرد.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان داده که این داستان‌های مخرب، جانسون و حزب او را تحت تأثیر قرار داده و محبوبیت شخصی جانسون به پایین‌ترین سطح خود، ۲۱درصد سقوط، کرده است. سخنگوی دولت در پاسخ به این اخبار گفت: «بوریس جانسون به‌عنوان شهردار، تمام الزامات قانونی را در آیین‌نامه رفتاری مجلس لندن بزرگ در آن زمان رعایت کرده است».

با این حال، یادداشت‌های روزانه آرکوری نشان می‌دهد که جانسون به او پیشنهاد کرده که منافع تجاریش را پیش ببرد به این امید که روابطش با زنی شود که او را «الکس کبیر» نامیده بهبود یابد. اعضای کمیته نظارت بر اقتدار لندن بزرگ که در حال حاضر در حال بررسی اتهامات مربوط به زمان تصدی شهرداری جانسون ایت این افشاگری را «مهم» خواند.

* اصطلاح الکس کبیر به اسکندر سوم، پادشاه قدرتمند مقدونیه اشاره دارد که در قرن چهارم پیش از میلاد اشاره دارد.

کد خبر 637455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha