مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس، عصر شنبه در برابر فشارهای افکار عمومی به دلیل رسوایی اخلاقی در سایه محدودیت‌های کرونایی تسلیم شد و از مقام خود استعفا کرد.

وزیر بهداشت انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هنکاک در استعفانامه خود به نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد که محدودیت‌های کرونایی را نقض کرده و تمایلی ندارد که مسائل مربوط به زندگی شخصی او، باعث انحراف تمرکز دولت در زمینه خروج از بحران کرونا شود.

وی بار دیگر از مردم انگلیس به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی که خود در وضع آن‌ها دخیل بوده عذرخواهی کرد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، نیز اعلام کرد که از دریافت استعفانامه هنکاک متاسف است.

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته تصویری در رسانه‌ها و فضای مجازی از وی منتشر شد که نشان می‌دهد نامبرده با خیانت به همسرش، یکی از دستیارانش به نام خانم «گینا کولادانگلو» را بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آغوش کشیده است. گفته می‌شود که این تصویر متعلق به ۶ «می» (۱۶ اردیبهشت) بوده است.

هنکاک دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از بابت نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی نادم و پشیمان است. بوریس جانسون هم تصریح کرد که از نظر او این پرونده مختومه تلقی می‌شود؛ اما اعتراض‌ها همچنان ادامه داشت و همچنین سوالات زیادی درباره اصل به‌کارگیری خانم کولادانگلو در وزارت بهداشت انگلیس مطرح و ادعا شد که او با پارتی‌بازی وزیر استخدام شده است.

هنکاک از قبل هم به دلیل افشاگری‌های مشاور سابق نخست‌وزیر انگلیس درباره سوء مدیریت او در بحران کرونا تحت فشار قرار داشت. دومینیک کامینگز که پس از برکناری از جایگاه دست راست نخست‌وزیر دل پری از دولت دارد، تصاویر مکاتباتش با بوریس جانسون را منتشر کرده که در آن وزیر بهداشت را یک عنصر مایوس کننده لقب داده است.

جاناتان اشوورث، وزیر بهداشت کابینه در سایه (حزب کارگر)، هنکاک را یک عنصر مایوس‌کننده دائم خوانده و اعضای حزب حاکم محافظه‌کار هم از نخست‌وزیر خواسته بودند که او را از سمتش برکنار کند.

کد خبر 610328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha