یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده نیروگاه اتمی بوشهر اوایل دی ماه و با آغاز فصل زمستان وارد مدار تولید خواهد شد و بخش زیادی از کاستی برق کشور را تامین می‌کند.

مصطفي رجبي مشهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر افزود: سالیانه در بخشی از ایام سال نیروگاه‌ها برای اورهال به تعمیرات اساسی نیازمند هستند. به طور کلی با وارد مدار شدن این نیروگاه، چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد سوخت مازوت نیروگاه‌های کشور تکمیل است.

رجبی مشهدی همراهی مردم در مدیریت مصرف برق در روزهای آینده را به‌منظور قطع نشدن برق بخش خانگی بسیار مهم دانست و گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که مردم دچار قطعی برق نشوند، اما از مردم تقاضا داریم که برای کمک به پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف برق را مورد توجه قرار دهند.

او ادامه داد: با هماهنگی‌های خوبی که با وزارت نفت انجام شده روند سوخت رسانی به مخازن سوخت نیروگاهی سرعت پیدا کرده و با ادامه این روند مشکلی در زمستان نخواهیم داشت.

رجبی مشهدی گفت: اما اگر تامین سوخت مطابق توافق‌های صورت گرفته انجام نشود با خاموشی مواجه می‌شویم به همین دلیل به دنبال توسعه همکاری وزارت نفت هستیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با ابراز امیدواری برای عبور از زمستان با برق پایدار تصریح کرد: تمام تلاش صنعت برق این است که هیچ گونه خاموشی بر مشترکان اعمال نشود و در این بین نیز تقاضای ما از مشترکان این است که به مسائل مدیریت مصرف همچون گذشته توجه ویژه داشته باشند.

او با اشاره به روند تعمیرات و اورهال نیروگاه‌ها، اظهار کرد: این موضوع نیز با کاهش دمای هوا از اواسط ماه گذشته آغاز شد و امیدواریم در این میان نیز مشکلی به وجود نیاید.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور بیش از ۷۰ درصد سوخت مازوت نیروگاه‌های کشور پر است.

کد خبر 637431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha