رئیس‌جمهوری به رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برای مطالعات علمی در زمینه احیای زاینده‌رود مأموریت داد.

زاینده‌رود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در پی ماموریت سیدابراهیم رییسی به مرکز بررسی‌های استراتژیک برای تهیه یک طرح علمی و عملیاتی برای احیای زاینده رود، رییس این مرکز  اظهار کرد: بنا داریم با کمک تمامی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی کشور به صورت علمی و عملیاتی به این موضوع بپردازیم.

 رییسی  طی روزهای گذشته در جمع نمایندگان استان‌های سمنان، قم و اصفهان گفته بودند: «به رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری مأموریت دادم مطالعات علمی در زمینه احیای زاینده‌رود را آغاز کنند. کمیته و کارگروه فعالی برای رسیدگی به این مسأله تشکیل خواهد شد تا احیای زاینده‌رود و رفع مشکل مربوط به آن مثل فرونشست زمین در مناطق مرکزی کشور به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و یک طرح علمی و عملیاتی برای رفع آن تهیه شود.»

در همین زمینه رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این اولین ماموریت ویژه رییس‌جمهوری به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری است و بنا داریم با کمک تمامی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی کشور به صورت علمی و عملیاتی به این موضوع بپردازیم.

محمدصادق خیاطیان در ادامه تصریح کرد: مناطق مختلف کشور از چالش آب رنج می‌برند و رفع این چالش در کشور یکی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم است.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری اضافه کرد: مردمان شریف و نجیب استان‌های اصفهان، قم، سمنان و یزد در طول سال‌های گذشته، رنج‌های فراوانی را در پی بی‌آبی و خشکسالی کشیده‌اند.

خیاطیان خاطرنشان کرد: ما از مطالعات پیشین و ظرفیت نخبگان استفاده خواهیم کرد تا راه‌حل‌های مناسبی برای برون‌رفت از این مشکلات فراهم کنیم.

 
 
 

کد خبر 637353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha