جرارد چهارمین مربی لیورپولی لیگ برتر این فصل است.

استیون جرارد

به گزارش همشهری‌آنلاین، مثل لیگ برتر خودمان که بیشتر تیم‌های لیگی از سرمربی استقلالی استفاده می‌کنند، در انگلیس هم لیورپولی‌ها در حال اشغال لیگ برتر هستند. جدا از یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، ۳ سرمربی دیگر در لیگ برتر مشغول به‌کار هستند.

استیون جرارد، اسطوره لیورپولی‌ها به‌عنوان جانشین دین اسمیت هدایت تیم استون‌ویلا را در دست گرفت و جالب اینکه حدود کمتر از یک ‌ماه دیگر او تیمش را برای رویارویی با تیم محبوب سابق خودش می‌چیند.

سرمربی دیگر لیورپولی این فصل لیگ برتر برندن راجرز است که در لستر خیلی خوب کار کرده و این تیم را در بالاهای جدول نگه داشته است. راجرز مربی پرمشتری این روزهای فوتبال است. تازه‌ترین و جدی‌ترین مشتری او که پیش از کلوپ روی نیمکت لیورپول می‌نشست، منچستریونایتد است. می‌گویند در قرارداد راجرز بندی وجود دارد تا اگر باشگاه بزرگی او را خواست، بتواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند.

سرمربی سوم رافا بنیتس و کسی است که این تیم بندرنشین را یک‌بار به قهرمانی و یک‌بار به نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند؛ دقیقا همان کاری که کلوپ برای لیورپول انجام داده بود. بنیتس پیشنهاد تیم رقیب یعنی اورتون را پذیرفته و به همین دلیل منفور هر دو باشگاه شهر لیورپول شده است. او از سوی تیم سابقش به خیانت متهم شده اما از سوی تافی‌ها هم مورد پذیرش قرار نگرفته است.

استیون جرارد سرمربی ۴۱‌ساله سابق رنجرز به‌عنوان سرمربی جدید تیم استون‌ویلا معرفی شد. ویلا که پس از ۵ باخت متوالی در جایگاه شانزدهم جدول قرار گرفته، جرارد را جانشین دین اسمیت کرده است. جرارد در حالی روی نیمکت ویلا می‌نشیند که در دوران بازی خود در لیورپول، بیش از هر تیمی به ویلا گل زده بود؛ ۱۳ گل. قرارداد جرارد با ویلا ۲/۵ ساله است و این تیم برای جذب او و گری مک‌آلیستر (کمک‌مربی) غرامتی ۳/ ۴ میلیون پوندی به رنجرز پرداخت کرد. مک‌آلیستر هم یکی از ستاره‌های قدیمی منچستریونایتد است که دشمن لیورپول محسوب می‌شود. ویلا در نخستین بازی با هدایت جرارد در نخستین هفته بعد از فیفادی که هفته آینده خواهد بود، میزبان برایتون است.

جرارد سال ۲۰۱۸ به رنجرز رفت و توانست سلطه سلتیک را که توسط برندن راجرز رقم خورده بود، بشکند و فصل قبل این تیم را قهرمان لیگ برتر اسکاتلند کند. جرارد فصل گذشته رنجرز را بدون شکست، با پیروزی در همه بازی‌های خانگی، دریافت تنها ۱۳‌گل و کسب ۱۰۲ امتیاز قهرمان لیگ برتر اسکاتلند کرد. او در ۳ سال حضورش در رنجرز گلاسکو ۱۹۲ بار این تیم را هدایت کرد که حاصل آن ۱۲۴ برد، ۴۱ مساوی، ۲۷ باخت، ۴۰۷ گل زده و ۱۳۹ گل خورده بود. عملکرد او در این فصل در ۳۸ بازی، ۳۲ برد و ۶ تساوی، بدون باخت بود با ۱۰۲ گل زده و رکورد صددرصد پیروزی. سلتیک تا پیش از ورود جرارد به لیگ اسکاتلند ۹ سال پیاپی قهرمان لیگ شده بود. او تیم را با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی سلتیک تحویل مقامات باشگاه داد. از جنارو گتوزو، سرمربی فصل قبل ناپولی به‌عنوان جانشین احتمالی او یاد می‌شود. رونالد کومان هم یکی از گزینه‌هاست اما اگر الان تیم بگیرد، ممکن است غرامت ۲ میلیون یورویی از بارسلونا را از دست بدهد.

جرارد بعد از پذیرفتن این پیشنهاد گفت: «استون ویلا باشگاهی با تاریخ و اصالت در فوتبال انگلیس است و من بسیار مفتخرم که سرمربی جدید آن هستم.» او قبلا درباره سرمربیگری در لیورپول هم گفته بود که امیدوار است یورگن کلوپ سال‌های طولانی در این باشگاه بماند، اما اگر روزی مربی آلمانی خواست برود، او حاضر است جایش را بگیرد.

پس از زیدان، گواردیولا، کونته، آنچلوتی، سیمئونه و برخی دیگر از ستاره‌های دهه ۹۰ که در مربیگری به موفقیت‌های زیادی رسیدند، حالا نوبت ستاره‌های قرن بیست‌ویکم است که در این حرفه سری بین سرها بلند کنند. سال‌های اخیر افرادی مثل گتوزو، پیپو اینتزاگی، پیرلو و... نتوانستند در مربیگری به درجه بالایی برسند اما هم‌دوره‌های آنها مثل لمپارد، جرارد، ژاوی، سیمونه اینتزاگی، پاتریک ویه‌را، میکل آرتتا و سولسشائر در موقعیت‌های مناسبی برای موفقیت در این عرصه دست یافته‌اند.

کد خبر 637204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha