سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که امیدوار است به زودی اجلاسی برای تعیین راهنمایی برای استفاده از قرص‌های ضدویروسی برای درمان کرونا برگزار می‌کند.

WHO

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  جانت دیاز، مقام ارشد پاسخ‌های مراقبت بالینی در سازمان جهانی بهداشت در ژنو به خبرنگاران گفت گروه کارشناسی مسئول ایجاد راهنماهای بالینی در این سازمان در سه هفته آینده در این باره تشکیل جلسه خواهد داد.

مایک رایان، یکی از مقام‌های دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز گفت یافته‌های اولیه به دست آمده درباره این قرص‌ها «بسیار بسیار خوب» است و افزود: «آشکار است که اکنون ما یک خط دوم مواجهه برای درمان افراد دچار عفونت کرونا در اختیار داریم که بسیار جذاب است و می‌تواند جان‌های افراد را نجات دهد.»

در همین جلسه خبری، استیو سالمون، کارشناس ارشد قانونی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که گفتگوها برای بستن یک پیمان بین‌المللی برای تقویت آمادگی در برابر پاندمی‌ها در آستانه یک اجلاس عمده این سازمان در ادامه این ماه در حال انجام است.

ماریانجلا سیامو، یک مقام دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز در این جلسه درباره تایید واکسن روسی کرونای اسپوتنیک V بوسیله این سازمان گفت که بازرسی‌ها بیشتری باید انجام شود و افزود: «این روند دوباره به راه افتاده است که خبر بسیار خوبی است.»

کد خبر 637179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha