مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ همه تلاش ما این است که تا ساعاتی دیگر آزادراه تهران-شمال و محور قدیم چالوش-کرج را بازگشایی کنیم.

یخبندان جاده چالوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  فرهاد مهریاری اظهار کرد: در حال حاضر کلیه محورها به غیر از آزادراه تهران - شمال و چالوس- مرزن‌آباد و محور قدیم کرج - چالوس باز بوده و مشکلی در محورهای مواصلاتی وجود ندارد.

وی افزود: آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس به دلیل طغیان رودخانه، وقوع سیل و انباشت سنگ و گل و لای روی سطح آزادراه و جاده قدیم بسته شده و پس از فروکش کردن سیل متوجه شدیم که خساراتی هم به ابنیه فنی وارد شده است.

مهریاری با بیان اینکه محورهای جایگزین مانند محور هراز و فیروزکوه را به مردم برای تردد از آنجا معرفی کرده‌ایم، ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته با توجه به خسارات وارد شده به بخشی از نقاط آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس همه تلاش ما این است که تا عصر امروز نسبت به پاکسازی و بازگشایی مسیر اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای مواصلاتی اعلام کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته و تحلیل‌های انجام شده از هواشناسی جاده‌ای سامانه بارشی هم اکنون ۱۸ استان را با بارش برف و باران درگیر کرده است و این سامانه اواخر ساعات امروز از محورهای شمالی و حوالی ظهر فردا از شمال شرقی کشور خارج خواهد شد. اما توصیه ما این است که مردم حتما قبل از سفر از وضعیت هوا، جاده و ترافیک از طریق سامانه‌ها و تلفن گویای ۱۴۱ یا سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ کسب اطلاع کنند. همچنین می‌توانند با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ تصاویر دوربین‌ها در جاده‌های مختلف را ببینند و سپس برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری کنند.

وی تأکید کرد:‌ به مردم توصیه می‌کنیم اگر نیازی به سفر در شب ندارند حتما مسافرت‌های خود را به ساعات روز موکول کنند و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند.

کد خبر 637154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha