تماس رؤسا با کارمندان خود بعد از ساعات کاری در پرتغال غیرقانونی اعلام شد.

دوركاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، ارسال پیامک توسط کارفرمایان پس از ساعت کاری در پرتغال غیرقانونی شد.

این کشور در ادامه تلاش خود برای جذب متخصصین مجازی، قوانین جدید کاری وضع کرده و پرداخت هزینه‌هایی مانند افزایش قبوض برق و اینترنت را نیز بر عهده کارفرمایان گذاشته است.

حزب سوسیالیست حاکم بر پرتغال امیدوار است که این قوانین جدید کار بتواند جذب فعالان و عشایر دیجیتال را تسهیل کند. 

فریلنسرها و کارآفرینان در حال حاضر از ویزای اقامت موقت جدید پرتغال استقبال کرده‌اند؛ در اوایل سال جاری میلادی این کشور در جزایر مادیرا یک «دهکده عشایری دیجیتال» با وای فای و ایستگاه‌های کاری رایگان راه اندازی کرد.

اخیرا و با وجود فشاری که گردشگران طولانی مدت بر زیرساخت‌های محلی وارد می‌کنند و معافیت‌های مالیاتی مکرری که برای این افراد در نظر گرفته شده، کشورهای زیادی به دنبال جذب نیروی کار مجازی هستند.

مقاصد گرمسیری مانند برمودا، آنتیگوا و کاستاریکا در طول همه‌گیری کرونا برنامه‌هایی برای ارائه ویزای عشایر دیجیتال اعلام کردند که اجازه اقامت طولانی‌مدت، تا دو سال را، به فعالان این مشاغل می‌دهد.

کشورهای اروپایی از جمله کرواسی، یونان و اسپانیا نیز انواع ویزای کار مجازی را ارائه می‌کنند. اخیرا کانادا نیز برای جذب کارآفرینان این حوزه، تسهیلات مهاجرتی ویژه‌ای فراهم کرده است.

اصطلاح «عشایر دیجیتال» در سال گذشته به قدری محبوب شد که مریام وبستر آن را در اواخر اکتبر به فرهنگ لغت خود اضافه کرد.

تعداد عشایر دیجیتالی -که اکنون رسما به عنوان شخصی تعریف می شود که شغل خود را به طور کامل از طریق اینترنت و در حین مسافرت انجام می‌دهد - در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

حدود ۱۱ میلیون آمریکایی اکنون به عنوان عشایر دیجیتال شناخته می‌شوند و بیش از نیمی از آنها کارمندان تمام وقت سابق هستند.

آنا مندس گودینیو، وزیر کار و تامین اجتماعی پرتغال در یک نشست خبری گفت: «ما پرتغال را یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای عشایر دیجیتال و کارگران دورکار می‌دانیم که می‌توانند در آن زندگی کنند.»

وی تاکید کرد همه‌گیری کرونا نیاز به تنظیم دوباره امور کاری را تسریع کرده است.

کد خبر 637114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha