دستبندهای المالس ملکه سابق فرانسه که پیش از اعدام او به صورت پنبه‌پیچ به بلژیک فرستاده شده بود در یک حراجی سوئیسی با قیمتی چند ده میلیاردی پیش فروش شد.

دستبند الماس ملكه ماري آنتوانت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دستبندهای الماس ماری آنتوانت در حالی در یک حراج به قیمت بیش از چهل میلیارد تومان پیش فروش شد که جواهرات و لباس‌های متعلق به این ملکه سابق فرانسه با اقبال روز افزونی روبرو است.

ماری آنتوانت که پیش از انقلاب فرانسه، سال ۱۷۸۹ میلادی، ملکه این کشور بود، قبل از اعدام شدن با گیوتین، دستبندهای محبوب خود را در یک صندوق چوبی برای نگهداری به خارج فرستاد. این دستبندها روز گذشته، در حراجی در ژنو به قیمت ۷.۴۶ میلیون فرانک سوئیس، معادل بیش از چهل میلیارد تومان، و چندین برابر بیشتر از تخمین‌ها به صورت تلفنی و ناشناس پیش فروش شد.

تصاویری از دستبند محبوب ملکه اعدامی | خریدار این جواهر ناشناس است

این شاهدخت اتریشی‌الاصل که در سن ۱۴ سالگی برای ازدواج با لویی شانزدهم به فرانسه آمد، دستبندهای الماس محبوب خود را در سال ۱۷۷۶، دو سال پس از ملکه شدنش، ساخت. هر دستبند از سه رشته الماس تشکیل شده و در مجموع ۱۱۲ الماس تراش قدیمی و درشت، بین یک تا چهار قیراط، دارد.

معروف بود که ماری آنتوانت جواهرات خود را با دقت در پنبه پیچیده و آنها را به خارج از فرانسه انقلابی ارسال کرده بوده؛ او این دو دستبند الماس را در یک جعبه چوبی برای سفیر سابق اتریش که در بروکسل زندگی می‌کرد فرستاده تا در مکانی امن باشند!

ماکس فاوست، رئیس بخش جواهرات کریستی، قبل از فروش گفت: «با اعدام ملکه ماری در جریان انقلاب، این دستبندها به دخترش، مادام رویال، و سپس دوشس پارما رسید.» این دستبندها بیش از ۲۰۰ سال در خاندان سلطنتی نگهداری می‌شدند.

تصاویری از دستبند محبوب ملکه اعدامی | خریدار این جواهر ناشناس است

این دقیقا همان چیزی است که کلکسیونرها و افراد شیفته جواهرات از سراسر جهان به آن توجه خواهند کرد؛ وسایل ماری آنتوانت هیچ محدودیتی برای بالا رفتن قیمت در حراج ندارند.

کد خبر 636841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha