چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

بازی کردن تیم ملی بدون مهدی طارمی، اتفاقی است که در سال‌های اخیر خیلی کم رخ داده است.

طارمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، طارمی از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی۲۰۱۸وارد ترکیب اصلی تیم ملی شده و در دوره ۳سرمربی مختلف برای این تیم بازی کرده. این مهاجم در هر ۳بازی جام‌جهانی حضور داشت؛ مقابل اسپانیا و پرتغال فیکس بود و مقابل مراکش هم در نیمه دوم به زمین رفت و در هنگام گل برتری ایران در زمین بود.

بعد از جام‌جهانی، تیم کی‌روش ۶بازی تدارکاتی برای آمادگی جهت جام ملت‌های آسیا انجام داد که طارمی فقط در یک بازی غیبت داشت. او در ۴مسابقه بازیکن اصلی بود و در مقابل ازبکستان هم بین ۲ نیمه به زمین رفت. در آن مقطع، طارمی فقط بازی با ترینیداد را از دست داد که اتفاقا در آن بازی سردار آزمون هم غایب بود. تیم کی‌روش مقابل ترینیداد با زوج انصاری‌فرد و رضایی در خط حمله بازی کرد و یک بر صفر پیروز شد.

در جام ملت‌های آسیا۲۰۱۹ایران ۶بازی انجام داد و طارمی بازی نیمه‌نهایی را به‌خاطر محرومیت از دست داد. مهدی در امارات ۴بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و در بازی گروهی مقابل عراق هم استراحت کرد اما از دقیقه۶۳به زمین رفت. او بازی نیمه‌نهایی با ژاپن را به‌خاطر دواخطاره شدن از دست داد و تیم‌ملی با سیستم ۱-۳-۲-۴ و فقط با سردار آزمون در خط حمله به میدان رفت که ۳بر صفر شکست خورد. بعد از آن شکست کی‌روش ایران را ترک کرد و نوبت به مارک ویلموتس رسید.

ویلموتس فقط ۶بازی سرمربی ایران بود و طارمی هم فقط یک بازی را به‌خاطر مصدومیت از دست داد. بازی مقدماتی جام‌جهانی در زمین هنگ‌کنگ، مسابقه‌ای بود که طارمی به‌خاطر مصدومیت حضور نداشت. ایران در آن بازی با زوج کریم انصاری‌فرد و سردار به زمین رفت و با گل‌های همین ۲ بازیکن ۲-صفر برنده شد.

در دوره اسکوچیچ هم مثل دوره ویلموتس، طارمی فقط در یک بازی حضور نداشته است. طی ۱۱بازی ملی تحت هدایت اسکوچیچ، مهدی طارمی ۱۰بار به زمین رفته و فقط برای بازی دوستانه با بوسنی دعوت نشده تا جایگاهش را در پورتو به‌دست بیاورد. تیم اسکوچیچ مقابل بوسنی با تک‌مهاجم (کاوه رضایی) به زمین رفت و با ۲گل پیروز شد. در مجموع مهاجم مغضوب اسکوچیچ از ۳۰بازی اخیر تیم‌ملی فقط ۴بازی را از دست داده؛ ۴مسابقه‌ای که با ۳برد و یک باخت همراه شده است.

کد خبر 636802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha