سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۵ روستای در معرض خطر سیلاب در استان شناسایی شده که تاکنون مردم ۵۵ روستا در شهرک‌های امن جابه‌جا شده‌اند و ۳۷ روستای دیگر همچنان در معرض این مخاطره طبیعی قرار دارد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خسرو کیانی اظهار کرد: این روستاها بیشتر در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، اردل و کیار پراکنده شده‌اند و جابه‌جایی و درجاسازی این روستاهای در معرض خطر با محوریت بنیاد مسکن در حال انجام، اما هنوز کامل نشده است.

کیانی تصریح کرد: برای مقابله با خطر سیلاب که یکی از مخاطرات جدی در استان به شمار می‌رود آمادگی نسبی ایجاد و دستورالعمل‌های مرتبط برای هریک از شهرستان‌های تدوین و ابلاغ شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی نقاط استان در معرض خطر سیلاب قرار دارد، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی برای مقابله با سیلاب در استان انجام گرفته است که از جمله آن می‌توان به لایروبی مسیل‌ها، ساماندهی رودخانه‌ها و سیل‌بندها اشاره کرد.

کیانی بیان کرد:  دستورالعمل ایجاد آمادگی در هر یک از فصول سال متناسب با مخاطرات همان فصل تدوین می‌شود که سیلاب جدی‌ترین خطر در فصل زمستان به شمار می‌رود.

کد خبر 636786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha