یک مرد ۴۰ ساله بریتانیایی که یکی از طولانی‌ترین مدت‌ بستری کرونا را پشت سر گذاشته از خاطرات عجیب همراه با توهم توطئه در بیمارستان می‌گوید

بيمار كرونايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای نیوز، یکی از بیماران مبتلا به کرونا که طولانی‌ترین دوران مریضی را در بریتانیا سپری کرده از اتفاقات عجیبی که در بیمارستان برایش رخ داده گفت.

اندی واتس ۴۰ ساله که به تازگی از سرطان نجات یافته بود، در آذر ماه سال گذشته به نوع شدیدی از کووید مبتلا شد و ۱۰ ماه را در بیمارستان گذراند. او که تا نزدیکی مرگ نیز رفته بود می‌گوید برخی از ملاقات‌کنندگان با وجود دیدن وضعیت وخیم او معتقد بودند که ویروس کرونا یک فریب است.

اندی که پدر دو فرزند است هشت ماه را در بخش مراقبت‌های ویژه گذراند و حتی پنج هفته در کمای القایی قرار گرفت چراکه پزشکان تصمیم گرفتند با توجه به وخامت وضعیت وی، از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنند.

پس از بهبودی چشمگیر و بعد از گذراندن ۳۰۰ روز در بیمارستان، اندی با معجزه روبرو شد و موفق شد با سلامت به خانه خود بازگردند.

اکنون و در حالی که دولت‌ها از مردم می‌خواهند برای کمک به جلوگیری از محدودیت‌های کریسمس، واکسن کووید را تزریق کنند، هنوز مردمی هستند که شیوع کرونا را جعلی و ویروس کووید-۱۹ را یک فریب می‌دانند.

اندی گفت که با افرادی مواجه شده که این ویروس را «یک توطئه» می‌دانستند و به واقعی بودن آن اعتقادی نداشته‌اند در حالیکه با بیماران و وضعیت وخیم آنها روبرو می‌شدند.

واتس که در پاییز سال ۲۰۱۹ به لنفوم فولیکولار - سرطانی که گلبول‌های سفید خون را تحت تأثیر قرار می‌دهد - مبتلا شد، هنوز تحت شیمی‌درمانی بود که قرنطینه‌های سراسری آغاز شد. 

پس از بهبودی نسبی در بهار ۲۰۲۰، سعی داشت به وضعیت عادی زندگی خود برگردد و به کار مشغول شود که شروع به کاهش وزن کرد و کمی بعد اشتهای خود را از دست داد.

با انجام آزمایش کووید «بدترین کابوس» او تایید شد، زیرا نتیجه مثبت بود. واتس می‌دانست بدنش قادر به مقابله با چنین چیزی نیست زیرا سیستم ایمنی ندارد.

با افزایش درجه حرارت بدنش در بیمارستان بستری شد اما کاهش سطح اکسیژن خونش از فروپاشی ریه او خبر داد؛ پزشکان او را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کردند.

واتس گفت: «به یاد می‌آورم که با ترس از زندگی‌ام به آنجا رفتم.» با بدتر شدن شرایط، پزشکان تصمیم به قطع کردن دستگاه تنفس مصنوعی گرفتند اما اصرار همسرش زمان بیشتری برای او خرید.

این مرد انگلیسی در آخرین تلاش‌هایش برای بازگشتن به زندگی موفق شد پس از ۱۰ ما بستری، بهبود یابد و در روز تولد مادرش، به خانه بازگردد؛ او خود را «بسیار خوش شانس» دانست که هنوز زنده است.

کادر درمان بیمارستان ملکه که هرگز کسی را ندیده بودند که پس از ۸ ماه بستری در ICU از آن خارج شده باشد واتس را بدرقه کردند.

واتس گفت: «من برای گرفتن مجوز تاکسی رانی در لندن تست دانش شهری را گذرانده بودم و فکر می‌کردم این سخت‌ترین کاری است که انجام داده‌ام. بعد از آن بود که درگیر مبارزه با سرطان شدم و فکر کردم دیگر این سخت‌ترین کار است.»

او در ادامه تاکید کرد که هیچ چیز در مقایسه با آنچه امسال برایش رخ داده سخت نبوده... «کرونا خیلی سخت بود.»

واتس که اکنون واکسن کووید خود را تزریق کرده گفت که هنوز باید به اکسیژن درمانی ادامه دهد و دو بار در هفته نیز فیزیوتراپی همراه با تمرینات روزانه دارد.

او گفت: «این یک نبرد است؛ دو سال گذشته باعث شد که من قدر زندگی را خیلی بیشتر بدانم. شما هرگز نمی‌دانید چه چیزی در انتظار شماست؛ با اتفاقات روزمره خود عادی برخورد نکنید؛ هر روز خاص است.»

کد خبر 636784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha