در حالی که احداث یک واحد پتروشیمی بدون مجوز در منطقه شکار ممنوع «پادنا» سمیرم از 10روز قبل موجب تخریب وسیع این منطقه شده است، آخرین خبرهای دریافتی حاکی است مسئولان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، در تلاشند تا جلوی ادامه کار این واحد را بگیرند.

مجریان پتروشیمی لردگان حدود 10 روز است که به این منطقه شکار ممنوع وارد شده‌اند و بدون مجوز ارزیابی زیست‌محیطی در حال عملیات عمرانی برای احداث یک واحد پتروشیمی در این منطقه هستند.

این در حالی است که گفته می‌شود این افراد مدعی‌اند از مقامات عالی قضائی دستور دارند که جلوی فعالیت بدون مجوز آنها گرفته نشود!

دکتر اصیلیان، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این باره به ایسنا گفت: این واحد فاقد تأییدیه ارزیابی زیست‌محیطی است و سازمان حفاظت محیط‌زیست هیچگونه مجوزی برای احداث آن صادر نکرده است.

وی تصریح کرد: به مدیرکل استان مربوطه اعلام کرده‌ایم که هرچه سریع‌تر جلوی فعالیت این واحد غیرقانونی را بگیرد.

این گزارش می‌افزاید با وجود تاکید معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست بر توقف این عملیات، مسئولان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در این خصوص اقدام جدی انجام نداده‌اند درنتیجه از مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه‌و‌بویراحمد خواسته شده در این زمینه اقدام کند.

این درحالی است که مهندس بادام فیروز، مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: متأسفانه با وجود تذکرات داده شده این افراد فعالیت‌های خود را تعطیل نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هفته است که مجریان طرح پتروشیمی لردگان در حال فعالیت در منطقه شکار ممنوع سلارد هستند، افزود: احداث پتروشیمی در این منطقه فاقد گزارش ارزیابی زیست‌محیطی است.

بادام فیروز خاطرنشان کرد: فعالیت پتروشیمی لردگان که در حدود 400 هکتار از منطقه شکار ممنوع سلارد در حال انجام است موجب تخریب وسیع گونه‌های گیاهی منطقه شده است.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به اینکه از مجریان این طرح به مراجع قضائی شکایت کرده‌ایم، خاطرنشان ساخت: حکم توقف عملیات امروز ـ چهارشنبه ـ دریافت می‌شود و در حال اعزام نیروها به منطقه هستیم تا جلوی کار را بگیریم.

گفتنی است، منطقه شکار ممنوع «سلارد» در منتهی الیه غرب منطقه حفاظت شده دنا و در مرز مشترک استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه‌و‌بویراحمد قرار دارد.

کد خبر 63672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز