رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: تاکنون هیچ موردی از طاعون نشخوارکنندگان و آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

آنفلوانزای پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پرویز رستمی با بیان اینکه پایش حیات‌وحش برای اطمینان از سلامت آن‌ها به‌ طور مستمر در نقاط مورد نظر در حال انجام است، اظهار کرد: بلافاصله بعد از اعلام مشاهده طاعون نشخوارکنندگان و تجربه تلخ سالیان گذشته، ماموران یگان حفاظت و کارشناسان، مناطق طارم را مورد پایش قرار دادند و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان به فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان و احتمال مشاهده آنفلوانزای پرندگان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به دستورالعمل‌ها، همه‌ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، ماموران محل‌های استراحت پرندگان مهاجر را بررسی می‌کنند و امسال نیز همچون سنوات گذشته این کار در حال انجام بوده و مورد مشکوکی نیز در این رابطه گزارش نشده است.

رستمی با بیان اینکه اهالی روستاها و ساکنان مجاور تالاب‌ها و آب‌گیرها در صورت مشاهده هرگونه لاشه پرنده، موارد را بلافاصله به اداره‌کل حفاظت محیطزیست گزارش دهند، خاطرنشان کرد: افراد در صورتی که لاشه پرنده‌ای را مشاهده کردند، به هیچ‌ عنوان نباید به آن دست بزنند. همچنین از انتقال پرندگان مصدوم به منازل جدا خودداری کرده و فقط ماموران این یگان را در جریان امور قرار دهند.

کد خبر 636662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha