مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تاکنون موردی از شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.

مرغداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  مدیر کل دامپزشکی استان زنجان اظهار کرد: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان خطر شیوع ویروس آنفلوانزای فوق‌حاد افزایش پیدا می‌کند.  توصیه شده برای جلوگیری از این آسیب، واکسیناسیون گله‌های طیور انجام شود، چرا که انجام واکسیناسیون موجب فعال شدن دستگاه ایمنی بدن پرنده شده و در نتیجه موجب افزایش ایمنی در مقابل بیماری‌ها خواهد شد.  

 محمدباقر حاج کاظمی افزود: باید توجه شود به هر طریق ممکن از ارتباط پرندگان داخل سالن، دان و آب مصرفی با پرندگان وحشی و آزاد پرواز و فضولات آنها جلوگیری شود، در این ارتباط لازم است انبار دان و سالن پرورش برای اینگونه پرندگان غیرقابل نفوذ باشد و محوطه مرغداری فاقد هرگونه جاذبه‌ای برای ورود پرندگان وحشی باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با درخواست از طیورداران برای جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری و انجام تردد با رعایت کامل موارد بهداشتی گفت: تعویض کفش و لباس در هنگام ورود به مزرعه ضروری است. باید حوضچه ضدعفونی در ورودی مزرعه و ورودی سالن‌ها فعال نگه داشته شود، از حضور در بازار پرندگان زنده، محل‌های پرورش طیور، پارک پرندگان و به طور کلی محل تجمع پرندگان غیر از واحد خودتان خودداری کرده و ترتیبی اتخاذ کنید تا نیروهای کار واحد نیز همین ممنوعیت را اجرا کنند.

کد خبر 585683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha