مجموع نظرات: ۷
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی همدان از ورود سری جدید کروکودیل به واحد پرورش کروکودیل ملایر خبر داد و گفت: این واحد در حال تکثیر و پرورش کروکودیل بوده و تاکنون هیچ گونه کشتاری انجام نداده و به دنبال وارد کردن سری جدید است.

کروکودیل‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا قراگزلو اظهار کرد: این واحد پرورش کروکودیل در حال پرورش و تکثیر کروکودیل بوده و مجوز از مجموعه جهاد کشاورزی دارد همچنین متصدی این واحد توجیهات اقتصادی خوبی را عنوان کرده و در حال حاضر هیچ گونه کشتاری انجام نداده است.

وی افزود: این واحد پروروش کروکودیل به عنوان نخستین واحد پرورش کروکودیل غیر ساحلی بوده که در اوایل کار به علت نامساعد بودن شرایط آب و هوایی با تلفات مواجه شد، اما در حال حاضر با ایجاد شرایط مساعد به صورت مصنوعی در حال پرورش است.

قراگزلو با بیان اینکه این واحد کار تکثیر و پرورش را انجام می‌دهد، ادامه داد: متصدی این واحد توجیهات اقتصادی خوبی را پیگیری می‌کند که ارزش کار وی با بالا رفتن دلار بیشتر می‌شود. از پوست، گوشت، خون و دندان حیوان بهره‌برداری اقتصادی می‌شود. کشتار این حیوانات باید بر اساس قوانین اخلاقی و بدون زجر دادن حیوان انجام شود و در این راستا نظارت توسط مجموعه جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد، اما تاکنون هیچ گونه کشتاری انجام نداده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: گوشت این حیوان به خارج از کشور صادر و خون آن برای مصارف دارویی استفاده می‌شود، همچنین از پوست آن در داخل کشور استفاده و دندان آن به عنوان زیورآلات زینتی به فروش می‌رسد.

قراگزلو با بیان اینکه این واحد کروکودیل نیز با هدف تفریحی و جذب گردشگر راه اندازی شده، افزود: تنها بُعد اقتصادی را نباید مد نظر داشته باشیم، چراکه می‌توان از این حیوان برای جذب گردشگر نیز بهره برد. متولی این واحد چندین سفر به کشورهای خارجی داشته و اطلاعات جامعی از نگهداری کروکودیل کسب کرده است و هیچ نوع آزار و اذیتی برای این حیوانات ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 636617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha