چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات فرهنگ معاصر یک فرهنگ جدید فارسی – عربی منتشر کرد.

چاپ اول "فرهنگ فارسی - عربی" انتشارات فرهنگ معاصر که توسط دکترعنایت‌الله فاتحی نژاد تالیف شده، سال 1387در 640 صفحه با قیمت 9000 تومان روانه بازار کتاب شده است.

در پیشگفتار کتاب "فرهنگ فارسی – عربی" که به دکتر آذرتاش آذرنوش تقدیم شده چنین آمده است: "تالیف فرهنگ های فارسی به عربی با اینکه دارای پیشینه‌ای نسبتا کهن است اما تا چند دهه قبل کار درخور توجهی در این زمینه ارائه نشده بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر در ایران شاهد تحولات چشمگیری در زمینه فرهنگ نویسی بوده‌ایم و گام‌های موثری از سوی مولفین ایرانی و غیر ایرانی در این زمینه برداشته شده است.با این همه هنوز جای فرهنگی فارسی به عربی که بر پایه شیوه‌های علمی و نوین فرهنگ‌نگاری تالیف شده باشد به راستی خالی است و تا رسیدن به نتیجه مطلوب راهی دراز پیش رو ست و نگارنده  این فرهنگ به هیچ وجه ادعا نمی‌کند که با این تالیف خلا موجود را به کلی پر کرده است."

در بخش دیگری از پیشگفتار کتاب "فرهنگ فارسی - عربی" اعلام شده که این فرهنگ مشتمل بر حدود 15 هزار مدخل اصلی و فرعی،اصطلاح، تعبیر و ضرب المثل می‌باشد.

در ابتدای "فرهنگ فارسی-عربی"قبل از شروع مدخل ها، بخشی با عنوان" راهنمای استفاده از فرهنگ آمده و بخشی نیز به ذکر منابعی که مولف برای تدوین فرهنگ مزبور از آن استفاده کرده اختصاص یافته است.

کد خبر 63661

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز