مجموع نظرات: ۷
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: رانندگانی که پلاک خودروهای خود را برای انجام هرگونه تخلف دستکاری می‌کنند، خودروی آنها توقیف و اعمال قانون خواهند شد.

پلاك مخدوش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، سرهنگ داود قاسمیان افزود: افرادی که پلاک خودروی وسیله نقلیه را با طلق و ماسک پوشانده و یا اقدام به دستکاری در اعداد و ارقام، برداشتن، باز گذاشتن درب صندوق عقب، تغییر محل نصب پلاک و غیره کرده و از قانون و مقررات عدول می کنند، برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

او اضافه کرد: امروزه علاوه بر روش سنتی برخورد با تخلفات رانندگی توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی، اعمال قانون خودروهای متخلف به صورت هوشمند و از طریق دوربین های ثبت تخلفات نیز صورت می‌گیرد.

قاسمیان ادامه داد: متأسفانه با اجرای طرح محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی ناشی از بیماری کرونا و اجرای طرح ترافیک، زوج یا فرد و کنترل محدوده آلودگی هوا، شاهد تخلف برخی راننده‌ها هستیم که با ارتکاب و ترویج بی قانونی، نظم، انضباط و امنیت ترافیک را از طریق پوشاندن پلاک وسیله نقلیه با ماسک، طلق و یا دستکاری در ارقام و اعداد، برداشتن، باز گذاشتن درب صندوق عقب، تغییر محل نصب پلاک مختل کرده و از قانون و مقررات سرپیچی می‌کنند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: یر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، اشخاصی که ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی را تغییر دهد، پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند و یا برای آن پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. همچنین این قانون برای افرادی که به نحوی از انحا در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاکهای موتور و شاسی که از طریق کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند، صدق می‌کند

قاسمیان گفت: در چارچوب حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از آثار و تبعات جبران‌ناپذیر این اقدام غیراخلاقی رانندگان متخلف، پلیس راهور با جدیت تمام با خودروهای متخلف بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد و اعمال قانون می‌ کنند. بنابراین هموطنان عزیز سعی کنند با اجرای قانون از بروز مشکلات قضایی و اداری برای خودشان پیشگیری کنند.

کد خبر 636541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha