مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت گونه‌های نادر پرندگان مهاجر از مردم خواست تا در صیانت و حفاظت از این پرندگان همکاری لازم با محیط زیست داشته باشند.

پرندگان مهاجر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسینعلی ابراهیمی با اشاره به مهاجرت گونه‌های زمستان‌گذر پرندگان مهاجر به استان اظهار داشت: با توجه به میزبانی استان از گونه‌های نادر از مردم و دوستداران حیات وحش تقاضا داریم تا میزبانی خوبی از این مهمانان داشته باشند.

وی با اظهار اینکه بسیاری از این گونه‌ها با طی چندهزار کیلومتر به استان سفر می‌کنند، افزود: برخی از این پرنده‌ها که برای زمستان‌گذرانی به استان سفر می‌کنند مورد کم لطفی قرار می‌گیرند و شکار می‌شوند. با توجه به محدودیت‌های امکانات و نیرو از مردم تقاضا داریم در صیانت از گونه‌های حیات وحش و پرندگان مهاجر با محیط زیست همکاری لازم داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: در زمانی که هوا سرد می‌شود و با بارش برف مواجه می‌شویم، شاهد حضور و کوچ حیات وحش و حیوانات به پایین دست و حاشیه روستا هستیم و انتظار می‌رود مردم در صیانت از آن همراهی داشته باشند.

ابراهیمی بابیان اینکه مردم مازندران به مهمان نوازی شهره هستند، گفت: امیدواریم میزبانان خوبی از مهمانان طبیعت و پرندگان مهاجر باشیم.

کد خبر 636511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha