مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

رئیس اداره محیط زیست انزلی با اشاره به افزایش متوسط عمق تالاب انزلی به یک متر به واسطه بارش‌های اخیر گفت: در صورت مدیریت نادرست وضعیت تالاب انزلی به گذشته بازمی‌گردد.

تالاب انزلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مهر، سید فرشید فلاح با اشاره به اینکه بر اثر حجم زیاد بارش‌های اخیر در گیلان میزان سطح آب در تالاب بین المللی انزلی حدود یک متر افزایش یافته است، اظهار کرد: با افزایش سطح آب تالاب انزلی بسیاری از مناطق این تالاب همچون چراغ پشتان، سل که، اسپند، آبکنار افزایش یافته و خوشبختانه تا کنون ماندگار شده است.

فلاح ادامه داد: در مناطقی از تالاب مانند چوکام که پیش از این کاملاً خشک بود در حال حاضر شاهد عمق یک متری آب هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی با اشاره به اینکه افزایش عمق تالاب  مقطعی است، اضافه کرد: با انجام عملیات لایروبی، مقابله با گیاهان مهاجم، رسوب زدایی برای کاهش سطح رسوبات و جلوگیری از ورود رسوبات معدنی و فاضلاب‌های صنعتی به تالاب بین المللی انزلی می‌توان وضعیت فعلی را حفظ کرد و معتقدم در صورت عدم مدیریت صحیح اوضاع کنونی تالاب انزلی به گذشته باز می‌گردد.

فلاح همچنین گفت: پیش از بارندگی‌های اخیر کمترین عمق آب تالاب ۳۰ سانتی متر و میانگین عمق آن یک متر و ۲۰ سانتی متر گزارش شده بود.

پاکسازی ۲۰۰ هکتار از تالاب انزلی از سنبل آبی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی در ادامه به پاکسازی ۲۰۰ هکتار از سطح تالاب انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و اظهار کرد: بر اساس قرارداد بین اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پاکسازی تالاب انزلی از سنبل آبی در نظر گرفته شد.

فلاح افزود: محیط زیست گیلان با مشارکت بسیج سازندگی سپاه قدس و همکاری تعاونی قایقرانان تا کنون ۲۰۰ هکتار از تالاب بین المللی انزلی را از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی کردند.

کد خبر 636487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha