رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به‌کارگیری نیروی جدید در آموزش‌وپرورش به صورت حق‌التدریس آزاد یا عناوین مشابه ممنوع است.

معلم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور اعلام کرد: در راستای اجرای دستور ۲۰ مهر ۱۴۰۰ سرپرست وزارت متبوع منضم به نامه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، به‌کارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ممنوع است.

او در تشریح وضعیت سازماندهی نیروی انسانی در سال جدید گفت: حدود ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین قانون تعیین تکلیف بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی تبدیل وضعیت شده‌اند. ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر نیز در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان رفته‌اند.

جذب و به‌کارگیری ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر از طریق ماده (۲۸) که در سال ۱۳۹۹ در آزمون استخدامی فراگیر پذیرفته شده‌اند، پذیرش تعداد ۲۶ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت از طریق کنکور سراسری و معرفی به دانشگاه فرهنگیان (و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) و تخصیص کد پرسنلی به صورت متمرکز برای تمامی همکاران ورودی ماده (۲۸) و متعهدین خدمت از دیگر اقدامات انجام‌شده در خصوص استخدام همکاران فرهنگی است.

به گفته سلیمان‌زاده، تعداد مجوزهای جذب نیروی انسانی در ۳ سال اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و در سال جاری نیز تعداد ۵۰ هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده که فرایند اجرایی آن در حال انجام است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره استمرار خدمت نیروهای بازنشسته نیز توضیح داد: مشمولین بازنشستگی تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد ۹۵ هزار نفر برآورد شده که بر اساس اطلاعات تا پایان مهر تعداد بازنشستگان سال جاری ۵۹ هزار و ۳۵۷ نفر بوده است.

کد خبر 636428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha