مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز، از شناسایی و دستگیری بزرگ‌ترین باند قاچاق چوب‌های جنگلی در این شهرستان خبر داد.

چوب قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصور رضایی اظهار کرد: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خرید و فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.

او افزود: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در این شهرستان بلافاصله هماهنگی‌های لازم با عوامل قضایی انجام و در نهایت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی  ( ح - ر ) شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز اظهار کرد: در این راستا بیش از ۸ تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد.

رضایی تصریح کرد: متخلفان با تعدادی خودروی سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزم‌های جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های مجاور به منطقه  کرده بودند که با تلاش ماموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند. 

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شیراز  بیان کرد: بر اساس مواد ٤٢ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نیز حمل چوب، هیزم و ذغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع است و مرتکبین این عمل مجازات می‌شوند.

کد خبر 636245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha