چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: با توجه به قضاوت بحث‌برانگیز مسعود مرادی در بازی پرسپولیس و مس کرمان و همچنین اتفاقات جنجالی دیدار صباباتری و استقلال، انتظار می‌رفت که برنامه 90 یکی از هفته‌های پرحاشیه‌ و البته جذابش را پشت‌سر بگذارد.

 عادل فردوسی‌پور با دعوت از داریوش مصطفوی، محور صحبت‌هایش با مدیرعامل پرسپولیس را درخصوص اشتباهات داوری قرار داد و این بحث آن قدر طولانی شد که فردوسی‌پور نتوانست در مورد مسائل مختلف دیگر با مصطفوی صحبت کند.

مصطفوی در شروع صحبت‌هایش یک چهره برنده را داشت و با توجه به ضررهایی که پرسپولیس از قضاوت‌های داوران دیده بود، انتظار می‌رفت که مدیرعامل پرسپولیس در این بحث برنده باشد.

فردوسی‌پور هم سعی داشت که در این مورد با مدیرعامل سرخ‌ها چالش نکند و فقط چندبار این جمله را تکرار کرد: «این درست که شما از داوری ضرر دیدید ولی قرار نیست که تماشاگران به مرادی ناسزا بگویند و صندلی‌های ورزشگاه را از جایش در بیاورند.» در ضمن عادل چندبار با گفتن این جمله که داوران مظلوم واقع می‌شوند، سعی داشت که بحث اشتباهات داوری به طور کامل محور انتقادی نداشته باشد.

محمد فنایی کارشناس داوری هم تأکید کرد که مرادی به اشتباه خطای هند مدافع مس کرمان را پنالتی اعلام نکرده ولی در این برنامه مصاحبه مرادی هم پخش شد که همچنان اعتقاد داشت تصمیم درستی گرفته، در ضمن جلال مرادی ناظر داوری دیدار پرسپولیس هم از مسعود مرادی حمایت کرد و معتقد بود که این هند، پنالتی نیست. ناراحت به نظر می‌رسید.

بحث توهین حسین هدایتی عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس به مرادی یکی دیگر از سوژه‌های برنامه 90 بود. در این میان مرادی با صراحت اعلام کرد که هدایتی به او توهین کرده ولی هدایتی این موضوع را تکذیب کرد. البته فردوسی‌پور به هدایتی گفت: «یکی از تصویربرداران برنامه ما دیده که شما به مرادی توهین کردید و الفاظ نامربوط به کار بردید.»

ارتباط تلفنی 90 با سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن هم شوک بزرگی به برنامه بود. آذری با شروع حرف‌هایش مصطفوی و فردوسی‌پور را به باد انتقاد گرفت. این در شرایطی بود که چند دقیقه پیش بحث محرومیت وحید امرایی مطرح و مصطفوی با صراحت گفته بود: «مدیرعامل، سرپرست و سرمربی ذوب‌آهن می‌دانستند که امرایی با مدارک جعلی بازی می‌کند با این حال از او استفاده می‌کردند.»

آذری که از صحبت‌های مصطفوی عصبی شده بود گفت: «سال گذشته آقای کاشانی بدون اینکه مثل مصطفوی سیاه‌بازی کند پرسپولیس را با بازیکنانی ضعیف‌تر از این قهرمان کرد.» او برنامه 90 را هم بی‌نصیب نگذاشت و گفت: «برنامه 90 هم یک ساعت است که تمامی تیم‌های ایران را رها کرده و فقط روی پنالتی پرسپولیس زوم کرده است.» وی خطاب به مصطفوی گفت که امرایی در زمان دبیرکلی شما در فدراسیون با تیم المپیک به خارج از ایران رفت. در ضمن شما دو بازیکن خود (پتروویچ و توره) را به صورت غیرقانونی و در حالیکه مجوز بازی نداشتند، وارد زمین کردید.» البته آذری حتی از اینکه به مصطفوی یک پیشکسوت هم بگوید ابا کرد و گفت: «نمی‌دانم به شما پیشکسوت بگویم یا نه.»

مصطفوی در تقابل با حرف‌های تند آذری، چهره یک بازنده را داشت و حرفی نزد. البته فردوسی‌پور هم نشان داد که صحبت‌های آذری چندان برایش خوشایند نبود و چندبار از مدیرعامل ذوب‌آهن پرسید: «شما ضد پرسپولیسی هستید یا اینکه با مصطفوی مشکل دارید؟»

این جمله عادل هم طعنه‌آمیز بود:‌ «بالاخره ما نفهمیدیم این بازیکن وحید امرایی است یا کیوان امرایی؟»

گرچه پرسپولیسی‌ها فکر می‌کردند که برنامه دوشنبه‌شب کاملاً به نفع آنها تمام می‌شود اما اسناد کمیته انضباطی و عادل پیرامون توهین هدایتی به مرادی، مصاحبه مسعود مرادی مبنی بر عدم اشتباه به اضافه حملات شدید آذری به مصطفوی، پایان ماجرا را به نفع پرسپولیسی‌ها تمام نکرد.

کد خبر 63613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز