سفرهای مردم در هفته گذشته با کاهش محسوسی بیش از یک میلیون خودرو مواجه شده و به غیر از سه استان، ترددهای دیگر مناطق کشور نسبت به هفته قبل از آن کمتر شد.

ترافیک جاده ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در هفته گذشته و براساس تازه‌ترین آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی هفتم تا ۱۳ آبان ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۱۱۶ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده‌اند که نسبت به هفته قبل از آن چهار درصد کاهش یافته است اما این اعداد و ارقام همچنان بیشتر از هفته مشابه در سال گذشته بوده و  ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کاهش میلیونی سفرهای مردم در هفته گذشته | تردد به استان‌های شمالی کاهش یافت

از سوی دیگر بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان هشت میلیون و ۱۵۰ هزار پلاک خودرو در بازه زمانی مورد نظر در جاده‌های کشور مشاهده شدند که بیش از یک میلیون خودرو کمتر از هفته قبل از این بررسی بوده است.

کاهش میلیونی سفرهای مردم در هفته گذشته | تردد به استان‌های شمالی کاهش یافت

البته خودروهای تهران و البرز مانند گذشته سهمی بیش از ۲۰ درصد داشته و همچنان بالاترین رتبه را در این میان از آن خود کرده‌اند. پس از آن، خودرهایی با پلاک اصفهان، فارس، مازندران و خراسان رضوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آمارها نشان می‌دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته در استان‌های کشور وضعیت کاملا متفاوتی را نسبت به هفته‌های گذشته تجربه کرده است. چرا که در این میان ترددها در این بازه زمانی (هفتم تا ۱۳ آبان ماه) تنها در استان‌های کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری به ترتیب شش درصد، دو درصد و یک درصد افزایش نسبت به هفته قبل از این بررسی داشته‌اند و دیگر استان‌های کشور کاهش سفرهای جاده‌ای را تجربه کرده‌اند.

استان‌های شمالی رکوردار کاهش سفر

اردبیل، گیلان، بوشهر و مازندران با منفی ۱۳ درصد، منفی ۱۲ درصد، منفی ۱۱ درصد و منفی ۱۱ درصد بیشترین کاهش تردد را در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی داشته‌اند.

کاهش میلیونی سفرهای مردم در هفته گذشته | تردد به استان‌های شمالی کاهش یافت

این کاهش سفرها در حالی به ثبت رسیده که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه سال گذشته بیانگر رشد چشمگیری است. در این میان استان‌های قم، خراسان رضوی، خوزستان و خراسان شمالی به ترتیب با ۵۴ درصد، ۴۵ درصد، ۴۴ درصد و ۴۰ درصد افزایش بیشترین رشد را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند. البته به نظر می‌رسد این افزایش چشمگیر آماری به این دلیل است که در آبان ماه و آذر ماه سال گذشته پروتکل‌ها و ممنوعیت‌های سفر آغاز شده بود و سختگیری بسیاری هم در این زمینه اعمال شد.

کد خبر 636052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha