سامانه ماسک متعلق به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تازه‌ترین ارزیابی خود رنگ کرونایی یک شهرستان دیگر مازندران را به نارنجی تغییر داد و به این ترتیب مناطق پرخطر کرونایی این استان اکنون به ۳ شهرستان افزایش یافته است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که از هشتم آبان تنها شهرستان‌های نور و قائمشهر در وضعیت کرونایی نارنجی قرار داشتند، سامانه ماسک در ارزیابی جدیدش که نتایج آن جمعه منتشر شد، وضعیت شهرستان تنکابن را هم نارنجی و پرخطر اعلام کرده است.

نکته قابل توجه در ارزیابی تازه سامانه ماسک این است که شهرستان تنکابن تا هشتم آبان از وضعیت نارنجی به زرد یا کم خطر رسیده بود، ولی تنها یک هفته بعد دوباره وارد مرحله پرخطر کرونایی شده است. رفت و برگشت تنکابن نشان می‌دهد که وضعیت کرونایی مازندران بسیار شکننده است و در صورت جدی نگرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن ممکن است خیلی زود به وضعیت قرمز برسد.

البته ارزیابی جدید سامانه ماسک در عین حال حاوی پیام های امیدوارکننده هم هست و نشان می دهد که در صورت توجه به پروتکل های بهداشتی و دوری از عادی‌انگاری، فرار از وضعیت پرخطر به خطر متوسط یا کم‌خطر هم امکان پذیر است. چون در یک هفته گذشته سه شهرستان سوادکوه شمالی، کلاردشت و عباس‌آباد از رنگ بندی زرد خارج شدند و به وضعیت آبی رسیده‌اند.

پیش از این و بر اساس ارزیابی هشتم آبان، تنها دو شهرستان میاندرود و سیمرغ در وضعیت آبی قرار داشتند، ولی اکنون تعداد مناطق آبی مازندران به پنج شهرستان افزایش یافته است.

طبق ارزیابی سامانه ماسک هم اکنون وضعیت شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، سوادکوه، آمل، محمودآباد، بابل، بابلسر، نوشهر، چالوس، رامسر و فریدونکنار زرد ارزیابی شده است.

کد خبر 636000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha