عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: میزان اثربخشی تمام واکسن‌ها در پیشگیری از بیماری کرونا و مرگ ناشی از آن مشخص شده است، به طور مثال اثربخشی واکسن‌ها در کاهش مرگ براثر سویه دلتا ویروس کرونا حدود ۷۵ درصد است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مصطفی قانعی،  عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: واکسن کرونا مرگ نمی‌آورد، بلکه اغلب افرادی که این واکسن می‌زنند در مقابل ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از آن واکسینه می‌شوند

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد برخی افراد پس از تزریق واکسن ممکن است دچار نوع شدید بیماری یا حتی مرگ شوند که این موضوع ربطی به عوارض واکسن ندارد و در مقابل درصد ابتلا به نوع شدید و مرگ ناشی از کرونا پس از تزریق واکسن به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

قانعی با تاکید بر اینکه اغلب کسانی که در پیک پنجم کرونا در بخش‌های مراقبت بیمارستان‌ها بستری شدند، واکسن نزده بودند، به مردم توصیه کرد که در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

هوشمندسازی محدودیت‌ها را جایگزین همه گیری محدودیت‌ها کنیم

قانعی ادامه داد: هوشمندسازی محدودیت ها را باید جایگزین همه گیری محدودیت ها کنیم که در حال حاضر این موضوع اجرا نمی شود و با بروز پیک بیماری محدودیت های کرونایی برای همه اجرا می شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا بیان کرد: در حال حاضر، پس از بروز هر موج کرونا، کسب و کارها همه را تعطیل می‌کنیم، به عبارتی محدودیت برای هم ایجاد می کنیم، این موضوع در دنیای امروز اقدام پسندیده ای نیست.

وی درخصوص اجرای آزمایشی طرح هوشمند سازی محدودیت ها در برخی استان ها اظهار داشت: در قالب طرح هوشمندسازی محدودیت ها، انجام تست تشخیصی مشاغل به بخش خصوصی واگذار شد و این مجموعه با نظارت وزارت بهداشت، متولی انجام تست های تشخیصی مشاغل خواهد بود.

قانعی افزود: براساس این طرح، در صورتی که پاسخ تست فردی، منفی است می تواند به کسب و کار خود ادامه دهد؛  اگر پاسخ تست وی مثبت بود، فقط همان واحد از انجام کسب و کار منع می شود.

کد خبر 635901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha