معاون کل وزیر بهداشت گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، همه واکسن‌ها ۱۰۰ درصد از مرگ‌ومیر جلوگیری می‌کنند و اثربخشی بالایی در مقابل کووید ۱۹ شدید دارند.

واکسن کرونا - واکسیناسیون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت دیشب در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: اکنون ظرفیت ۵۰۰ هزار تزریق روزانه داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، افزود: از برخی ناهماهنگی‌ها در تزریق واکسن عذرخواهی می‌کنیم.

حریرچی در ادامه از بابت برخی ناهماهنگی‌ها در تزریق واکسن عذرخواهی کرد و گفت: بیشترین مشکل این است که برخی افراد بالای ۶۰ و ۷۰ سال به رغم دعوت، تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۶۰ سال ۹ و نیم درصد جامعه و حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند، گفت: بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر و ۶۰ درصد موارد بستری به دلیل بیماری کرونا متعلق به این گروه از جامعه است.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده‌اند بسیار کاهش یافته و بیشتر موارد در پیک پنجم مربوط به کسانی است که در گروه ۵۰ تا ۶۰ سال هستند و واکسن نزده‌اند.

حریرچی گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، همه واکسن‌ها ۱۰۰ درصد از مرگ و میر جلوگیری می‌کنند و اثربخشی بالایی در مقابل کووید ۱۹ شدید دارند.

وی افزود: موارد ابتلا به کرونا پس از تزریق واکسن، بسیار اندک بوده است و کسانی که مبتلا شده‌اند کم علامت بوده‌اند و در خانه درمان شده‌اند.

حریرچی گفت: افرادی که مبتلا شده‌اند یا یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند یا از دوز دوم آنها سه هفته نگذشته است تا ایمنی کامل در بدن آنها ایجاد شده باشد.

وی افزود: هیچ کمبودی برای تزریق دوز دوم در گروه‌های هدف نداریم.
 

کد خبر 616242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha