مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه بار دیگر مدعی شد فعالیت در ایران برای بازرسان سازمان تحت امر او دشوار شده است.

گروسی: ایران همچنان از دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای جلوگیری می‌کند / قدرت‌های جهانی این اقدام را محکوم کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه (۴ نوامبر/ ۱۳ آبان) بار دیگر ادعاها درباره بازرسی‌ها در ایران را تکرار کرد.

گروسی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «نظارت هسته‌ای در ایران تضعیف شده است. برای آژانس فعالیت در ایران به طرز فزاینده‌ای دشوار شده است.»

اظهارات گروسی در ادامه ادعاهای او در هفته‌های گذشته درباره بازرسی‌ها در ایران است. او چند روز پیشتر انجام بازرسی‌ها در ایران را به «پرواز در میان ابرهای متراکم» تشبیه کرده بود.

این در حالی است که کارشناسان می‌گویند گروسی به جای انجام فعالیت‌های فنی به بازی‌های سیاسی در جهت منافع کشورهای غربی روی آورده است. «فریدون عباسی»، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی چند روز پیش در مصاحبه‌ای تصریح کرده بازرسی‌های آژانس اتمی طبق روال سابق ادامه دارند.

گروسی روز سه‌شنبه (۱۱ آبان/ ۲ نوامبر) در مصاحبه با آسوشیتدپرس درباره بازرسی‌ها در ایران گفت: «می‌توانم بگویم مثل پرواز کردن در آسمانی پر از ابرهای متراکم است. ما الان داریم پرواز می‌کنیم و می‌توانیم همین روال را ادامه دهیم، ولی نه برای مدت طولانی.»

کد خبر 635896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha