وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای حمایت کاخ سفید از آغاز دوباره گفتگوهای هسته‌ای در وین از ایران دعوت کرد مذاکرات را جدی بگیرد.

وندی شرمن

به گزارش همشهری آنلاین، شرمن که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما جزو هیات مذاکره‌کننده آمریکا در برجام بود، در واکنش به اعلام ازسرگیری دور تازه گفتگوهای ایران با ۱+۴ از ۲۹ نوامبر - ۸ آذر در وین گفت: آمریکا از آغاز مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند. ما از ایران دعوت می‌کنیم به گفتگوهای جدی روی بیاورد.

همزمان سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه هم در سخنانی مداخله‌جویانه خواستار پاسخگویی ایران به مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و افزود: ما از ایران می‌خواهیم برای کامل شدن گفتگوهای وین اقدام کند و هماهنگی و همکاری با آژانس را از سر بگیرد.

از سوی دیگر، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در دو توییت جداگانه به مذاکرات وین واکنش نشان داد. میخاییل اولیانوف با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهوری ایران درباره لزوم نتیجه‌محور بودن گفتگوهای برجامی ایران نوشت: همه طرف‌های درگیر در مذاکرات وین از درگیر شدن در گفتگوهای بیهوده پرهیز می‌کنند. ما به دورنمای مذاکرات خوشبینیم.

دیپلمات ارشد روسیه در تویبت دوم امروز خود با اشاره به اینکه درک منطق مخالفان برجام دشوار است افزود: آیا آنها می‌توانند چیزی بهتر از توافق هسته‌ای ارائه دهند که خطر اشاعه هسته‌ای را با بازدیدهای سرزده آژانس از بین می‌برد؟ نمی‌توانند، جز بازتولید سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری و شروط ۱۲گانه مایک پمپئو (وزیر امور خارجه دولت دانلد ترامپ).

کد خبر 635892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha