نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیته سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتهام‌پراکنی‌های رژیم صهیونیستی و ادعاهای امارات و مراکش درباره جزایر سه‌گانه ایرانی و تحریف نام خلیج فارس قاطعانه پاسخ داد. 

ملل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، چنین حمایت نماینده مراکش از موضع امارات درباره جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، بر موضع پایدار و اصولی ایران که وجود چنین اختلافی را بین ایران و امارات به رسمیت نمی‌شناسد، تاکید کرد. 

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: سه جزیره ایرانی یاد شده بخش جدایی ناپذیر از قلمرو ایران بوده و بنابراین هرگونه ادعایی برخلاف این واقعیت بطور مطلق رد می‌شود. 

نماینده ایران در این نشست با توجه به تحریف نام خلیج فارس، ضمن یادآوری عبارت صحیح خلیج فارس، آن را بر اساس استانداردهای جغرافیایی شناسایی شده توسط جامعه بین المللی از جمله سازمان ملل دانست که با آرزوهای سیاسی دستخوش تغییر نخواهد شد. 

نماینده ایران در کمیته سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد همچنین در پاسخ به اتهامات نماینده رژیم صهیونیستی، با یادآوری اقدامات غیرقانونی، سیاست‌های نژادپرستانه و جنایات جنگی این رژیم که توسط سازمان ملل مستند نیز شده است، افزود: هدف این رژیم از تصویرسازی خود به‌عنوان یک موجودیت بی‌گناه با هدف سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های توسعه‌طلبانه، پنهان کردن اقدامات تنش آفرین در منطقه و انحراف اذهان عمومی و توجه کشورها از سبعیت آن‌ها به خصوص نسبت به مردم فلسطین است. 

وی با اشاره به جنگ ۱۱ روزه اخیر در ماه می‌۲۰۲۱ علیه مردم غزه که منجر به شهادت ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن شد، از جامعه بین المللی خواست علیه فعالیت‌های غیرقانونی این رژیم که در تناقض با حقوق بشر و همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل است، اقدام جدی کند.

کد خبر 635851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha