چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همچنان که تقاضا برای آثار کلود مونه در بازار هنر افزایش پیدا کرده است، یکی دیگر از تابلوهای نقاشی از مجموعه مشهور «نیلوفرهای آبی» این هنرمند در حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد.

نیلوفرهای آبی «مونه»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حراجی ساتبیز یکی از تابلوهای‌ نقاشی بزرگ مجموعه «نیلوفر آبی» که توسط «کلود مونه» نقاش نامدار امپرسیونیست خلق شده است را در ماه جاری میلادی به مزایده خواهد گذاشت.

این تابلو نقاشی که در سال ۱۹۱۸ خلق شده است در ۱۶ نوامبر در حراجی آثار هنر مدرن در نیویورک به مزایده گذاشته می‌شود و انتظار می‌رود به قیمت بیش از ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«مونه» مجموعه تابلوهای نقاشی «نیلوفرهای آبی» را در دهه پایانی عمر خود خلق کرد. او این نقاشی‌ها را با الهام از باغ «ژیورنی» خلق کرده است. تابلوهای نقاشی این مجموعه در سال‌ها اخیر با استقبال خوب خریداران مواجه شده‌اند. یکی دیگر از تابلوهای نقاشی‌های این مجموعه در حراجی سال ۲۰۰۸ کریستیز به قیمت ۸۰.۵ میلیون دلار فروخته شد. در سال ۲۰۱۸ نیز یکی دیگر از تابلوهای نقاشی نیلوفر آبی در کریستیز به قیمت ۸۴ میلیون دلار به فروش رسید.

گران‌ترین اثر این هنرمند در حال حاضر یکی از تابلوهای مجموعه کومه‌های علف خشک است که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

کد خبر 635774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha