مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: هم‌اکنون حجم بسیار بالایی از ناوگان فعال در خطوط هفتگ‌انه مترو، با گذشتن از محدوده مجاز برای اورهال، با وضعیت اضطراری مواجهند.

افتتاح ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: تا پایان مهرماه امسال ۳۵ درصد قطارهای درون‌شهری و بیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ از محدوده مجاز جهت انجام اورهال عبور کرده‌اند که جهت به‌روزرسانی این ناوگان و انجام اورهال تا سال ۱۴۰۳ اعتباری معادل ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه عدم پیش‌بینی اعتبار در قوانین بودجه سنواتی کل کشور و عدم توانایی شهرداری تهران در تامین هزینه‌های اورهال باعث انباشتگی بیش از پیش این تعمیرات شده است. تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران در تامین هزینه‌های جاری شرکت بهره‌برداری مترو تهران تنهاست. به طوری که از کل هزینه‌های جاری سال ۱۳۹۹ کمتر از یک درصد توسط دولت، ۱۴ درصد توسط مسافران و ۸۵ درصد توسط شهرداری تهران تامین شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران علی‌رغم افزایش ایستگاه‌ها و در پی شیوع کرونا که به کاهش قابل توجه مسافران مترو منجر شد، با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شده است.

عبدالله‌پور افزود: این کمبود نقدینگی با توجه به عدم ثبات قیمت ارز، هزینه‌های بالای اورهال ناوگان مترو که نیازمند تامین برخی از قطعاتش از خارج کشور است، این ناوگان انبوه بر را با وضعیت اضطراری روبه‌رو کرده است اما با تمام این مشکلات طی ۲ سال و ۸ ماه گذشته بدون لحظه‌ای وقف با تلاش و همیاری کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو با استفاده از تمامی توان و امکانات موجود به شهروندان و مسافران خدمات‌رسانی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خراب شدن یک قطار همانند دیگر وسایل حمل و نقل نیست و اگر یک واگن یا یک قطار نتواند خوب کار کند کل سرویس‌دهی خط را دچار اختلال می‌کند، گفت: در حال حاضر مشکل مترو تهران، اورهال ناوگان است و باید فکر اساسی به حال آن کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۱ رام قطار در خطوط هفت‌گانه مترو فعال هستند که برخی از آنها بیش از ۹۰۰ کیلومتر کارکرد داشته و باید اورهال شوند، اما به دلیل کمبود ناوگان از این قطارها استفاده می‌کنیم و ممکن است در حین سرویس‌دهی خراب شوند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی اورهال، تکیه بر توان داخلی است و در این سال‌ها همکاری‌های خوبی با تولیدکنندگان داخلی انجام شده اما هنوز در تامین بعضی از قطعات با مشکل روبه‌رو هستیم که امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر اورهال ۶ رام قطار درون‌شهری و ۳ واگن از ناوگان خط ۵ در حال انجام است، افزود: ۳۳ واگن دوطبقه و ۱۲ لکوموتیو ناوگان خط ۵ و ۳ رام قطار درون‌شهری به دلیل کمبود قطعه از سرویس خارج شده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پایان گفت: سعی کرده‌ایم با تمامی کمبودهای موجود بهترین خدمات‌رسانی را به شهروندان و مسافران ارائه دهیم و شاهد افزایش رضایتمندی بیش از بیش مسافران باشیم.

کد خبر 635719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha