رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اعلام اینکه طبق قانون فعالیت هر گونه شرکت هرمی ممنوع است، خبر از انهدام چند شرکت هرمی در کشور داد و گفت: مردم مراقب ترفند شرکت های هرمی باشند.

دستگیری باند شرکت هرمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ شهاب امینی رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان برخی ترفندهای شرکت‌های هرمی اظهار داشت: در پی دریافت شکایات و گزارش های مردمی مبنی بر عضویت و فعالیت تعدادی از جوانان و افراد جویای کار در شرکت‌های هرمی به بهانه‌هایی همچون استخدام، سرمایه گذاری اقتصادی و غیره، بلافاصله اقدامات تخصصی پلیسی آغاز شد و کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق شدند در عملیاتی هماهنگ و منسجم، سرشاخه‌های اصلی این شرکت‌ها را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.  

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه آنان توانستند جزوات آموزشی و سیستم‌های رایانه‌ای مورد استفاده در ارتکاب جرم را کشف و متهمان را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت هرگونه شرکت هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیرمجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریبکارانه بوده و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیفتند.

سرهنگ امینی در پایان از هموطنان خواست که از پرداختن به فعالیت هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کرده و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کد خبر 635694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha