معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرای طرح اجرای فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط و کار در حمل و نقل برون شهری امکان کاهش محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل وجود دارد که بر این اساس پذیرش مسافر در اتوبوس و قطار تا ۸۰ درصد ظرفیت و در هواپیما تا ۱۰۰ درصد بلامانع خواهد بود.

هواپیما - سفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد افزود: هیچ یک از ایرلاین‌ها افزایش قیمتی بابت فاصله گذاری اجتماعی و پرشدن فقط ۶۰ درصد از ظرفیت خود نداشتند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابلاغ جدید وزارت بهداشت در مورد به روز رسانی شیوه نامه‌های بهداشتی، نحوه اجرای فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط و کار در حمل و نقل برون شهری بیان کرد: مقرر شده از ابتدای آذر مسافران برون شهری که از ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه جایی استفاده می‌کنند کارت واکسن و یا در غیر این صورت تست منفی ۷۲ ساعته خود را ارائه دهند.

آدم نژاد تاکید کرد: تا ابتدای آذر ماه تمامی محدودیت‌های قبلی در ناوگان حمل ونقل عمومی ادامه دارد و شرکت‌های حمل ملزم به رعایت آن هستند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر برای ورود به پیک ششم هشدار داده شده است، گفت: با توجه به گسترش واکسیناسیون سراسری و در دسترس بودن واکسن برای مردم و الزام ارائه کارت واکسن و یا پی سی آر منفی، کنترل‌های بهداشتی برای جلوگیری از سفر افراد مبتلا تشدید شده است. ضمن آنکه کلیه سامانه‌های فروش بلیت در حال اتصال به سکوی مدیریت بیماری‌های همه گیر وزارت کشور هستند و قبل از فروش بلیت و همچنین قبل از صدور مجوز سفر، وضعیت واکسیناسیون و سلامت افراد استعلام می‌شود.

آدم نژاد اظهار کرد: کشورهای دیگر پس از گذشت نزدیک به دو سال از همه گیری در جهان طرح فاصله گذاری در ناوگان را اجرا نکرده و یا برای بازه بسیار کوتاهی در اوایل بیماری اجرا کرده اند و این شیوه تنها در ایران با این استمرار زمانی و جدیت اجرا شده؛ بنابراین با تشخیص وزارت بهداشت ما نیز همانند سایر کشورها شیوه‌های دیگری را برای کنترل شیوع کرونا از جمله الزام داشتن کارت واکسن و یا تست پی سی ار منفی را به کار گرفته ایم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به صراحت اعلام می کنم هیچ یک از ایرلاین‌ها افزایش قیمتی بابت فاصله گذاری اجتماعی نداشته اند، گفت: افزایش قیمت صورت گرفته در سال گذشته، بر اساس اقدام معمول سالانه بوده است.

او یادآور شد: به هر حال در روزهای آینده شورای عالی هواپیمایی برگزار خواهد شد و در آن شورا درباره قیمت بلیت هواپیما به یک عدد قابل قبول که امیدواریم مورد رضایت مردم هم باشد خواهیم رسید.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون الزاماتی در خصوص شرایط سفر خودروهای شخصی به وزارت راه اعلام نشده و این طرح در حال حاضر تنها برای ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری است.

کد خبر 635654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha