یک دخترک چهار ساله استرالیایی که از چادر خانوادگی ربوده شده بود پس از ۱۸ روز زنده و سالم پیدا شد. این حادثه شادی زیادی برای مردم استرالیا به همراه آورد.

دخترك استراليايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرنس۲۴، «اسم من کلیو است»: این اولین جمله‌ای بود که دختر چهار ساله پس از ۱۸ روز گم شدن به پلیس گفت. این دخترک  استرالیایی که ۱۸ روز پیش از یک کمپ ربوده شده بود، امروز، چهارشنبه، در یک خانه در بسته «زنده و سالم» پیدا شد و با خوشحالی اسم خود را به افسران پلیس اعلام کرد.

کلیو اسمیت ماه گذشته از چادر خانواده‌اش در استرالیای غربی ناپدید شد؛ این حادثه باعث به راه افتادن پویشی برای پیدا کردن او شد و جست‌وجوی هوایی، دریایی و زمینی با حضور ۱۰۰ افسر پلیس محلی در حالی آغاز شد، یکه همه نگران ختم شدن این حادثه به یک تراژدی بودند.

مقامات استرالیای غربی اعلام کردند که دختربچه به تنهایی در یک خانه قفل شده در شهر ساحلی کارناروون، در فاصله کوتاهی از محل ناپدیدشدن پیدا شد. پلیس یک مرد محلی ۳۶ ساله را که هیچ ارتباطی با این خانواده نداشت، در حال تلاش برای ورود به این خانه بازداشت کرد.

الی اسمیت،‌مادر کلیو، وقتی در ساعت ۶ صبح بیدار شده بود با زیپ باز شده چادر و غیبت دخترش روبرو شده بود؛ او با اعلام این خبر در شبکه‌های اجتماعی موجی از درخواست عمومی برای کمک و بازگردادندن دخترش به راه انداخت.

او گفت: «این بسیار نادر است. این چیزی است که همه ما در قلب خود آرزو می‌کریم و به حقیقت پیوست.» مارک مک گوان، نخست وزیر ایالتی، با ابراز خوشحالی از این اتفاق گفت: فیلم‌هایی در این‌باره ساخته خواهد شد.

پلیس با استفاده از اطلاعات انسانی، فیلم‌های نظارتی و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی برای یافتن دخترک به همراه تعداد زیادی داوطلب که در جمع‌آوری سرنخ‌ها، بوته‌های اطراف را جست‌وجو کردند تلاش زیادی کرد.

و در نهایت بسیاری از سرنخ‌های پزشکی قانونی پلیس را به خانه خاصی هدایت کرد. پلیس ماه گذشته مبلغی معادل ۷۵۰هزار دلار آمریکا را به عنوان جایزه برای دریافت اطلاعاتی که منجر به یافتن کلیو شود تعیین کرد.

پلیس در بیانیه‌ای از این خانواده به دلیل تحمل این سختی تمجید و از جامعه محلی و داوطلبان برای کمک در جستجو تشکر کرد.

کد خبر 635638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha