چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
۰ نفر

در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون جنگ یمن و خودداری وی از عذرخواهی، عربستان روز جمعه اعلام کرد، سفیرش در بیروت را احضار و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواسته ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

محمد بن سلمان و عبدربه منصورهادي 833

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دولت مستعفی یمن امروز سفیر خود در بیروت را برای مشورت در مورد اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره یمن، فراخواند.

دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره انتقاد از جنگ یمن را انحراف از مواضع عربی در حمایت از مشروعیت این دولت دانست.

هفته گذشته وزارت امور خارجه دولت مستعفی یمن نامه اعتراض آمیزی به اظهارات قرداحی به دبیرکل وزارت امور خارجه لبنان داد و در آن نوشت: این اظهارات به روابط یمن و لبنان آسیب می‌زند.

در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون جنگ یمن و خودداری وی از عذرخواهی، عربستان روز جمعه اعلام کرد، سفیرش در بیروت را احضار و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواسته ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند. ریاض همچنین واردات محصولات لبنان به عربستان را متوقف کرد.

بحران میان ریاض و بیروت پس از آن شروع شد که قرداحی در اظهاراتی تلویزیونی جانب انصارالله را گرفت و گفت، در طول سال‌های جنگ انصارالله از خود دربرابر حملات خارجی دفاع کرده است. بعد هم این بحران با عذرخواهی نکردن قرداحی تشدید شد.

کد خبر 635607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha