بیست و پنجمین فیلم جیمز باند آخرین فیلمی است که دنیل کریگ در آن در نقش جیمز باند ظاهر شده است. دانیل کریگ پس از چند سال تاخیر برای پنجمین بار با فیلم «زمانی برای مردن نیست» (No Time To Die) در نقش جیمز باند ظاهر شد.

زمانی برای مردن نیست

به گزارش همشهری آنلاین، در این فیلم جدید، جیمز باند خدمت برای سرویس مخفی بریتانیا را ترک کرده است و زندگی آرامی را در جامائیکا می‌گذراند. اما این دوران آرامش چندان به طول نمی‌انجامد و دوست او فلیکس لیتر، مامور سیا، از او کمک می‌خواهد. ماموریت جدید او نجات دادن یک دانشمند ربوده شده است، اما بعدا معلوم می‌شود قضیه گول‌زننده تر از آن است که در ابتدا تصور می‌شد و باند در مواجهه با ضد قهرمانی قرار می‌گیرد که به تکنولوژی جدید خطرناکی مسلح است.

در این فیلم که کری جوجی فوکوناگا نوشته و کارگردانی کرده است، چهره‌های آشنای فیلم‌های اخیر باند را می‌بینیم: بن ویشاو در نقش کیو، لی سیدوکس در نقش مادلین سوان، رالف فاینز در نقش ام، جفری رایت در نقش فلیکس لیتر، نوامی هریس در نقش ایو مانی‌پنی و کریستوف والتز در نقش بلوفلد. این بازیگران با بازیگران جدید لاشانا لینچ در نقش یک مامور دو صفر دیگر، آنا دی آرماس در نقش پامولا و بالاخره رامی ملک در نقش ضد قهرمان شریر، سافین.

جیمزباند ۲۵: زمانی برای مردن نیست | خوش‌ساخت اما طولانی و خداحافظ آقای کریگ

معرفی

زمانی برای مردن نیست یا وقت مردن نیست  یک فیلم جاسوسی به کارگردانی کری فوکوناگا است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این بیست و پنجمین فیلم در مجموعهٔ جیمز باند به‌شمار می‌آید و توسط ایون پروداکشنز تولید شده‌است. فیلم‌نامه این فیلم توسط فوکوناگا با همراهی فیبی والر-بریج و اسکات زد. برنس بر پایهٔ شخصیت جیمز باند اثر ایان فلمینگ به رشته تحریر درآمده است. دنیل کریگ برای بار پنجم در نقش این مأمور ویژه ام‌آی۶ ظاهر شده‌است. رالف فاینز، لئا سیدو، نائومی هریس، بن ویشاو، روری کینیار و جفری رایت همگی نقش‌های خود در چهار فیلم قبلی را در اینجا نیز تکرار کرده‌اند و رامی ملک، آنا د آرماس، بیلی مگنوسن و دیوید دنسیک به عنوان بازیگران جدید به گروه اضافه شده‌اند. داستان فیلم دربارهٔ مأمور ۰۰۷، یعنی جیمز باند است که درگیر پرونده پیچیده ربوده شدن یک دانشمند می‌شود. زمانی برای مردن نیست نخستین فیلم مجموعه جیمز باند است که یونیورسال استودیوز پخش جهانی آن را برعهده دارد. پیش‌تر، این وظیفه برعهده شرکت کلمبیا پیکچرز بود.

جیمزباند ۲۵: زمانی برای مردن نیست | خوش‌ساخت اما طولانی و خداحافظ آقای کریگ

بعد از موفقیت اسپکتر (۲۰۱۵) در گیشه، سونی پیکچرز ساخت دنباله‌ای برای آن را در راستای کار قرار داد اما سام مندس حاضر به همکاری دوباره نشد و دنیل کریگ نیز اعلام کرد کارش با نقش جیمز باند تمام شده‌است.  کار تولید از بهار ۲۰۱۶ آغاز شد و کریگ قبول کرد تا برای آخرین‌بار نقش جیمز باند را ایفا کند. دنی بویل نخستین گزینه کارگردانی بود و حتی به همراه جان هاج یک طرح داستانی نیز به کمپانی ارائه داد اما به خاطر اختلاف نظر در ساخت فیلم در اوت ۲۰۱۸ از پروژه انصراف داد و کری فوکوناگا جای او را گرفت.  پیش از فوکوناگا، کمپانی به کریستوفر نولان و دنی ویلنوو پیشنهاد ساخت فیلم را داده بود اما هردو این پیشنهاد را به خاطر هم‌زمانی با پروژه‌های خود رد کردند.  فیلم‌برداری از آوریل تا اکتبر ۲۰۱۹ به‌طور انجامید. علت طولانی شدن فیلم‌برداری، آسیب‌دیدن دنیل کریگ در هنگام بازی در یکی از سکانس‌های اکشن بود که برای مدتی وی را خانه‌نشین کرد.

زمانی برای مردن نیست با واکنش مثبت منتقدان همراه بود و در زمینه عملکرد تیم بازیگری (به خصوص ملک و کریگ)، صحنه‌های اکشن، ارزش‌های تولید و موسیقی هانس زیمر ستایش شد هر چند به خاطر زمان طولانی و کند بودن روند داستان مورد انتقاد قرار گرفت.

جیمزباند ۲۵: زمانی برای مردن نیست | خوش‌ساخت اما طولانی و خداحافظ آقای کریگ

داستان

پنج سال بعد از وقایع پروندهٔ اسپکتر، جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است. درست در زمانی به نظر می‌رسد که باند بعد از مدت طولانی قادر به تجربهٔ یک زندگی عادی است، دوست قدیمی وی و یکی از جاسوسان سی‌آی‌اِی به سراغش آمده و از او درخواست کمک می‌کند و همین مسئله پای باند را به پروندهٔ ربوده‌شدن یک دانشمند باز می‌کند. به زودی مشخص می‌شود که تروریستی مرموز مسئول این کار است و دنیا در آستانهٔ مواجهه با خطری است که پیش از این، آن را تجربه نکرده‌است.

موسیقی

در ژانویهٔ ۲۰۲۰ بیلی آیلیش به عنوان اجراکنندهٔ ترانهٔ تم اصلی معرفی شد. این ترانه با نام «زمانی برای مردن نیست» در ۱۳ فوریهٔ ۲۰۲۰ منتشر شد. بدین ترتیب آیلیش با ۱۸ سال سن، جوان‌ترین هنرمندی است که تم اصلی فیلم جیمز باند را اجرا کرده‌است.

جیمزباند ۲۵: زمانی برای مردن نیست | خوش‌ساخت اما طولانی و خداحافظ آقای کریگ

شناسنامه جیمزباند بیست و پنجم: زمانی برای مردن نیست

  • کارگردان :کری فوکوناگا
  • تهیه‌کننده : مایکل ویلسون باربارا براکلی
  • فیلمنامه‌نویس: نیل پورویس رابرت وید کری فوکوناگا فیبی والر-بریج
  • داستان : نیل پورویس رابرت وید کری فوکوناگا
  • بر پایه : جیمز باند اثر ایان فلمینگ
  • بازیگران : دنیل کریگ /رامی ملک/ لئا سیدو /لاسانا لینچ/ بن ویشاو/ نائومی هریس/ جفری رایت/ کریستف والتس/ ریف فاینز/
  • موسیقی :هانس زیمر
  • فیلم‌بردار:  لینوس ساندگرن
  • تدوین‌گر: الیوت گراهام تام کراس
  • شرکت تولید مترو گلدوین مایر ایون پروداکشنز
  • توزیع‌کننده     یونایتد آرتیستس (آمریکایی شمالی) یونیورسال پیکچرز (بین‌المللی)
  • تاریخ‌های انتشار ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (رویال آلبرت هال) ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (پادشاهی متحده) ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (ایالات متحده)
  • مدت زمان ۱۶۳ دقیقه
  • محصول:  بریتانیا / ایالات متحده
  • هزینهٔ فیلم : ۲۵۰–۳۰۱ میلیون دلار
  • فروش گیشه : ۶۰۵ میلیون دلار
کد خبر 635535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha