رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: اینکه عده‌ای بخواهند با موتور سنگین برای مردم ایجاد رعب و وحشت کنند، اصلاً برای پلیس قابل قبول نیست. چرا باید نیمه‌های شب شهروندان با صدای ناهنجار موتور از خواب بپرند؟

موتورسوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه موضوع تردد موتور سیکلت‌ها در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است، اظهار داشت: با مزایایی که موتورسیکلت‌های سنگین دارند می‌توان از آنها درست، بجا و با ساماندهی و نظم استفاده کرد.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: هیچ مجوزی معتبر نیست، مگر پلاک وسیله نقلیه که به جز آن تردد این موتورها در سطح شهرها و جاده‌ها و معابر ممنوع است و تا زمانی که قانون اصلاح نشده، قانون قبلی سر جای خود است.

سردار حمیدی افزود: جامعه از ما آسایش می‌خواهد و ما نمی‌توانیم اجازه تردد و تخلفات متعدد را به موتورهای سنگین در سطح معابر بدهیم.

ایجاد رعب و وحشت برای پلیس قابل قبول نیست

این مقام مسئول گفت: اینکه عده‌ای بخواهند در سطح راه‌ها به‌صورت فردی و گروهی اقدام به تردد با موتورسنگین و ایجاد رعب و وحشت کنند اصلا برای پلیس قابل قبول نیست. برخی از این راکبین حتی نمی‌توانند  روی دوچرخ این وسیله کنترل داشته باشند. حال اینکه برخی تک چرخ هم می‌زنند و با عکس گرفتن این کار خود را در فضای مجازی  نشان می دهند. با این اقدام آسیب‌هایی که ممکن است به خود و دیگران بزنند شاید قابل جبران نباشد.

وی گفت: اگر پلیس به وظیفه قانونی خود در مورد توقیف و برخورد با ناهنجاری‌های موتورسیکلت‌های سنگین عمل می‌کند این درخواست و مطالبه گری مردم است. شهروندان این موضوع را از پلیس راهور تقاضا می‌کنند و اگر در این خصوص کوتاهی و مماشات شده اشتباه کرده‌ایم.

سردار حمیدی گفت :چرا باید شهروندان نیمه های شب از خواب بپرند، آن هم به این دلیل که چون فردی موتور خریده می‌خواهد با صدای ناهنجار در معابر و بزرگراه‌ها تردد کند و آسایش و امنیت شهروندان را بر هم بزند.  چه تضمینی وجود دارد که اگر به این شخص موتورسیکلت سنگین را تحویل بدهیم، ظرفیت استفاده از این وسیله را داشته باشد؟

وی افزود: الان با این تعداد معدود موتورسیکلت که در شهر تردد می‌کنند و باعث ایجاد ناهنجاری می‌شوند وضعیت ما این است؛ چه برسد به آن موقع که این وسیله پلاک شود و به تعداد زیادی از افراد در شهر تردد کنند.   هیچ مدیر و مسئولی به‌خاطر همه این موارد به خود اجازه نمی‌دهد که به این دسته و قشر مجوز تردد بدهد. ما نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم چون وظیفه ذاتی ماست و جامعه این را از ما می‌خواهد.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه برای ما جان و مال، سلامت و امنیت مردم بسیار مهم است تصریح کرد: پلیس هم اکنون موتورهای سنگین فاقد پلاک را توقیف می‌کند و اگرهم زمانی قرار باشد که این موتورها شماره گذاری شوند در صورت تخلف بازهم نسبت به توقیف آنها اقدام خواهیم کرد.

وسیله نقلیه‌ای که پلاک ندارد، مجوز تردد در جاده‌ و شهر ندارد

این مسئول گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از سال گذشته به‌صورت جدی برخورد با موتورسیکلت سواران سنگین را در دستور کار خود قرار داده و مراجع قضایی به‌دلیل اهمیت موضوع، از این اقدام حمایت کردند و احکام خیلی ویژه ای را برای موتورسیکلت سوارانی که واقعا نظم شهر و ایمنی سایرین را به‌خطر انداختند صادر کردند. با این پشتوانه قضایی تعداد زیادی از این موتورسیکلت های متخلف را توقیف کرده‌ایم.

وی اشاره کرد: راکبان موتور سیکلت‌های سنگین باید برای تخلیه هیجان‌های خود به پیست‌ها مراجعه کنند.

سردار حمیدی گفت: وسیله نقلیه‌ای که فاقد پلاک است مجوز تردد در سطح جاده‌ها و شهرها را ندارد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مبتنی بر همین اصل قانونی، به دارندگان این نوع موتورسیکلت نباید اجازه تردد بدهد. ما نیز در تلاش هستیم که برای سامان دهی وضع موجود اتفاقات بهتری روی دهد.

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان داشت: ما برای ساماندهی موتورسیکلت‌های سنگین و هویت بخشی به آنها اقدامات خود را در حوزه‌هایی که می توان پیگیری کرد انجام داده‌ایم. حل این موضوع یک کار فردی نیست و باید یک اقدام جمعی انجام شود. همچنین صدور مجوزهای تردد فقط در اختیار پلیس نیست و سازمان‌های مختلف در حوزه قوانین و مقررات باید ورود کنند. پلیس هم نظرات کارشناسی خود را ارائه می‌دهد و هرچه که قانون شود، پلیس آن را اجرا خواهد کرد.

سردار حمیدی با بیان اینکه پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه موتورسیکلت متخلفان توقیف خواهد شد، این موتورسواران به مراجع قصایی معرفی خواهند شد. چرا که برهم زدن نظم و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و ما مطالبات شهروندان را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 635510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha