مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت ازمحیط زیست گیلان، اجاره آب بندان‌ها از سوی شوراهای روستایی به شکارچیان را غیر قانونی اعلام کرد.

شکار

ساسان اکبری پور به همشهری آنلاین گفت: همزمان با فصل مهاجرت پرندگان به تالابها و آب بندانهای گیلان، جلوگیری از شکار غیر قانونی پرندگان مهاجر توسط شکارچیان در دستور کار پاسگاه‌های یگان حفاظت گیلان قرار گرفته است.

 اکبری پور با تاکید به اینکه در برخورد با شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده محیط زیستی گیلان مشکلی نداریم افزود: در حال حاضر مشکل ما مناطق تالابی و آب بندان‌های آزاد و روستایی حاشیه تالاب است که بیشترین حجم شکار غیرقانونی پرندگان در آنها اتفاق می‌افتد.

 وی با اشاره به صدور مجوز اجاره آب بندان در روستای آبکنار انزلی توسط اعضای شورا اظهار کرد: سال گذشته چنین مجوزی توسط شورای روستا به شکارچیان ارایه شده بود که به شدت برخورد کردیم. سازمان محیط زیست گیلان به هیچ وجه مجوز اجاره آب بندانهای روستایی را به شکارچیان غیر قانونی نمی‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت از محیطزیست گیلان تصریح کرد: بیشترین شکارهای غیرقانونی در تالاب‌ها و آب بندان‌های شهرستانهای لنگرود و لاهیجان رخ می‌دهد. بطوریکه شکارچیان در قرق های اختصاصی با ابزار آلات مختلف اقدام به شکار می‌کنند و محیط زیست در این خصوص تذکر و برخوردی جدی انجام داد.

اکبری پور همچنین از رصد کومه های شکار در اراضی شالیزاری روستاهای حاشیه تالاب‌های گیلان خبر داد و افزود: روستاییان فقط با مجوزمحیط زیست قادر به شکار در این کومه‌ها هستند که تاکنون در سال جاری چنین مجوزی صادر نشده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته مجوز شکار در گیلان صادر نشد و امسال نیز تا این لحظه محیطزیست تصمیمی در صدور پروانه شکار به شکارچیان دارای مجوز اخذ نکرده است.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گیلان از کشف بیش از ۲۰۰ نوع از انواع سلاح قاچاق برای شکار پرندگان مهاجر رد گیلان خبر داد.  همه ساله بالغ بر ۲۰۰ هزار گونه انواع پرندگان از مناطق سردسیر زمین به تالابها و آب بندهای گیلان برای زمستان گذرانی مهاجرت می‌کنند.

کد خبر 635320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha